Delfi foto misc. - 76879
Foto: Publicitātes foto
Pirmais pandēmijas vilnis pavasarī lika mums apzināties, cik svarīgi ir pielāgoties un ātri rīkoties, lai izdzīvotu un gūtu panākumus tik ļoti mainīgajā uzņēmējdarbības vidē. Latvijas uzņēmumu rīcība pierādīja, ka mēs ne tikai esam uz to spējīgi, bet tā vainagojās konkurētspējīgos pasaules līmeņa panākumos. Piemēram, pašmāju kontaktinformācijas izsekošanas lietotne "Apturi Covid" bija pirmā tāda veida lietotne pasaulē, kas uzsāka savu darbību. Tomēr tagad ir skaidrs, ka vien ar ambīciju un mērķi izmantot izaicinājumu radītās iespējas nepietiek.

Jaunā norma (new normal) uzņēmējdarbībā ir neizsakāmi digitāla. Daži pārdošanas kanāli, piemēram, izstādes, klātienes konferences un neformālie tīklošanās dzērieni (jā, dzērieni!), ir izzuduši pilnībā. Jau līdz šim augošais digitālā mārketinga sektors ir pieaudzis īpaši strauji pēdējā pusgada laikā, un digitālās transformācijas potenciāls ieguvis aizvien lielāku nozīmi. Redzam, kā uzņēmumi, kuros digitalizācijas procesi ieviesti augstā līmenī, aug pat pusotru reizi ātrāk par citiem nozarē. Par to liecina ne tikai starptautiskie pētījumi, bet arī statistikas dati Latvijā – uzņēmumi, kas spējuši sevi veiksmīgi pierādīt tieši IKT pakalpojumu jomā, ir arī ar visstraujāk augošajiem apgrozījuma un peļņas rādītājiem.

Lai spētu nodrošināt ilgtermiņa izaugsmi, ne tikai pielāgoties īstermiņa izmaiņām, ir nepieciešama digitālās transformācijas prioritātes noteikšana uzņēmuma mērogā. Digitālajiem procesiem kļūstot būtiskākiem, arī nepieciešamība pēc digitālām prasmēm un kompetencēm aug. Veiksmīgas digitalizācijas pamatā ir cilvēki, kas spējīgi efektīvi un gudri ieviest nepieciešamās pārmaiņas. Šeit rodas divi izšķiroši jautājumi: kā pārliecināties, ka darbaspēkam piemīt nepieciešamās digitālajās prasmes? Kā nodrošināt, lai šīs zināšanas tālāk tiktu nodotas arī citiem uzņēmumiem un industrijām?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!