Kad ienākot tirgū jaunās tehnoloģijas kļūst par trendu, tās īsā laika posmā darba tirgū rada lielu pieprasījumu pēc jauniem talantiem.
Taču augstskolu jauno mācību programmu izstrāde un ieviešana paņem laiku – nav viegli studentiem nodrošināt atbilstošu mācību un pētniecības tehnoloģiju platformu. Vēl vairāk laika paņem mācību programmu pielāgošana tirgus aktuālajām vajadzībām. Tādējādi pārmaiņu process ir ļoti laikietilpīgs un sarežģīts gan no administratīvā vai zinātniski-tehnoloģiskā aspekta, gan arī tīri finansiāli.
Mākslīgā intelekta (MI) algoritmi pastāv jau kopš 20. gadsimta 70. gadu beigām (pirmie tapa jau 1963. gadā!), taču to plašāka izmantošana ar pasaulē pieejamo skaitļošanas jaudu un modernajām MI mikroshēmām sākās vien pirms 5–7 gadiem. Daudziem augsto tehnoloģiju uzņēmumiem MI ieviešana prasa vismaz pāris gadus, taču biznesa vide negaida. Uzņēmējdarbībā procesi ir ātrāki par izglītības sistēmas spējām uz pārmaiņām reaģēt un sagatavot konkrētajām tirgus prasībām atbilstošus topošos speciālistus.