Delfi foto misc. - 77171
Foto: Publicitātes foto
Pēc "Statista" datiem paredzams, ka 2020. gadā pircēju skaits tiešsaistē būs 2,05 miljardi. Tas veido 26,28% no 7,8 miljardiem cilvēku pasaulē. Citiem vārdiem sakot, vienu no katriem četriem cilvēkiem, kurus redzat sev apkārt. Paredzams, ka tiešsaistes pircēju skaits turpinās augt un līdz 2021. gadam sasniegs 2,14 miljardus. Ar paredzamo astoņu miljardu iedzīvotāju skaitu tas nozīmē, ka digitālie pircēji būs 26,8% pasaules iedzīvotāju – tas ir par 0,52 procentu punktiem vairāk nekā 2020. gadā. Salīdzinājumam, 2014. gadā tiešsaistē iepirkās 1,32 miljardi.

Ņemot vērā iepriekš minētos statistikas datus, apskatīsim Rīgas tirdzniecības platību pašreizējās tendences un nākotnes perspektīvas. Uzreiz teikšu, ka nākotnes perspektīvā nevajag satraukties par to, ka arvien vairāk skatlogos parādīsies zīme "iznomā". Bet, lai šim satraukumam nebūtu pamata, komercplatību īpašniekiem jau tagad ir jāsāk domāt par pielāgošanos nākotnes tendencēm.

Ir divi varianti. Iznomājamām platībām jākļūst mazākām vai arī jāsamazina nomas cenas. Ja, piemēram, apģērbu veikalam nākotnē 30% klientu iepirksies tiešsaistē, tad kādēļ šim veikalam nomāt telpas par to pašu cenu un tajā pašā platībā, kāda bija pirms preču realizēšanas tiešsaistē. Platības samazināšana nozīmē, ka, piemēram, veikals, kurā ir 100 kvadrātmetri tiek sadalīts divās daļās un iznomāts diviem dažādiem nomniekiem. Ja nav iespējams izveidot divas atsevišķas ieejas, tad veikalu var piedāvāt diviem dažādiem nomniekiem ar vienoti izstrādātu konceptu.

Tas, ka arvien vairāk cilvēku iepirksies tiešsaistē, nenozīmē, ka viņi neies ārā no mājām. Nākotnē veikali būs kā zīmola bāzes vieta, kurā lojālie klienti varēs ierasties, labi pavadīt laiku, iedzert kafiju un aprunāties ar konsultantu. Protams, iepirkšanās veikalos eksistēs arī nākotnē, bet ar nosacījumu, ka iepirkšanās būs kā piedzīvojums. Šo tendenci virza vairāki faktori. Daudzi patērētāji jau šobrīd uzskata iepirkšanos par brīvā laika pavadīšanas veidu. Cits virzītājspēks ir šķietami negausīgā vajadzība cilvēkiem parādīt savu dalību aktivitātēs un pieredzē sociālajos medijos. Mazumtirgotāji arvien vairāk pielāgos ne tikai savus zīmolus, bet arī pašu iepirkšanās pieredzi šai patērētāju vēlmei pēc tikšanās, ar kuru vērts dalīties. Mazumtirdzniecības zīmoliem ir jānodrošina, ka attiecīgā iepirkšanās pieredze sniedz patiesu prieku un vērtību.

"Fiziskā mazumtirdzniecība joprojām pastāvēs, taču tam būs vajadzīgs labs iemesls", citējot "Dunkin' Brands".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!