Delfi foto misc. - 74706
Foto: Publicitātes foto
Tehnoloģiskās inovācijas maina mūsu iepirkšanās paradumus pat ātrāk nekā mēs apzināmies to nepieciešamību. Neskatoties uz priekšrocībām, tehnoloģiju attīstītājiem vienmēr jārēķinās ar to, ka lielākā daļa lietotāju reti pieņem inovācijas uzreiz – tam vajadzīgs laiks, nereti pat vairāki gadi. Salīdzinot ar abām pārējām Baltijas valstīm, Latvija inovācijas mazumtirdzniecībā pielāgo lēnāk, piemēram, Latvijas veikalos ir par vidēji 30% mazāk pašapkalpošanās kasu nekā Lietuvā vai Igaunijā. Tajā pat laikā, "StrongPoint" novērojumi rāda, kas Latvijā raksturīgs – kad inovācijas ir ieviestas, sabiedrība tās pieņem ātrāk un arī uzreiz novērtē to sniegtās priekšrocības. Tas nozīmē, ka mūsu valsts mazumtirdzniecības sektoram ir ļoti liels potenciāls inovatīvu tehnisko risinājumu ieviešanā. Saskaņā ar šī gada Nacionālās mazumtirdzniecības federācijas (NRF) "Consumer View" pētījumu, 86% patērētāju pauž viedokli, ka šobrīd iepirkšanās ir daudz ērtāka nekā piecus gadus atpakaļ. Kas ir svarīgi patērētājiem šodien?

Saskaņā ar "NRF Consumer View" šī gada datiem, patērētāju vēlmju saraksta augšgalā ir ērta un vienkārša iepirkšanās pieredze. Visu aptaujāto grupu galvenā prasība ir, lai zīmoli un mazumtirgotāji "vienkāršotu manu dzīvi". Pētījuma dati atklāj, ka patērētājus pēc to vēlmēm var iedalīt četrās kategorijās. 41% var dēvēt par "uz vērtību orientētiem patērētājiem", kuri vēlas labu cenu, ērtības un produktus/ pakalpojumus, lai vienkāršotu savu ikdienu, turklāt ir gatavi maksāt par šiem ieguvumiem. "Mērķtiecīgi patērētāji", kas veido aptuveni 40%, meklē produktus un zīmolus, kas atbilst viņu dzīvesveidam un sniedz veselības / labsajūtas ieguvumus. Trešā grupa (13%), ir "uz zīmolu orientēti patērētāji", kuri uzticas zīmoliem – tas arī ir viņu galvenais lēmumu pieņemšanas faktors. Savukārt 6% "uz produktu orientēti patērētāji", koncentrējas uz konkrētā produkta funkcionalitāti.

Šie dati netieši iezīmē inovāciju būtisko lomu pozitīvas iepirkšanās pieredzes veidošanā. Tehnoloģijas ir tās, kas spēj atrisināt dažādas problēmas – tās var palīdzēt sniegt arvien ērtākus, pārdomātākus un efektīvus risinājumus pozitīvas pieredzes un apmierinātības veidošanai, tajā pat laikā, sniedzot uzņēmumam ievērojamus ieguvumus biznesa augšupejai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!