Delfi foto misc. - 77387
Foto: Publicitātes foto
Laikā, kad teju visapkārt runā par ilgtspēju, var rasties priekšstats, ka mēs katrs gan savā, gan savu uzņēmumu ikdienā ievērojam labākās ilgtspējas vadlīnijas un tiecamies būt atbildīgāki, zaļāki un rūpīgāk izturēties pret mūsu nākotni. Tomēr realitātē redzams, ka tikai neliela daļa uzņēmumu sākuši reālu un nopietnu pārmaiņu procesu un domā tālāk par uzrakstītajām korporatīvās sociālās atbildības politikām. Varētu pat teikt, ka trends šobrīd ir par to domāt un runāt, bet mazāk – darīt. Taču ir skaidrs, ka uzņēmumi, kas nopietni integrē ilgtspējas aspektus savā darbā, ilgtermiņā būs gaismas gadus priekšā konkurentiem. Kāpēc uzņēmumiem ilgtspēja ir interesanta un vai tā vispār atmaksājas?

Ilgtspēja īpašu aktualitāti ieguvusi Covid-19 laikā, kad daudz runājam par to, kā pasaules ekonomika atkopsies pēc šīs krīzes un redzam, ka šī ir lieliska iespēja izaugsmi balstīt tieši uz ilgtspējas pleciem. Tomēr sapratne par to, ko tieši tas nozīmē, ir diezgan atšķirīga. Ilgtspējas koncepts sniedzas krietni tālāk par dabai draudzīgu dzīvesveidu un zaļajiem ekoveikaliem. Viena no vienkāršākajām ilgtspējas definīcijām ir: "Rīkoties tā, it kā mēs plānotu šeit palikt".

Ilgtspēja ļoti lielā mērā saistās arī ar uzņēmumu pārvaldību. Tai jābūt ietvertai personāla vadībā – kā uzņēmums rūpējas par darbinieku attīstību un darbinieku iekļaušanas aspektiem. Tāpat arī ražošanas procesos, izrādot rūpes par darba vidi, darbinieku veselību un drošību, kā arī resursiem, ko izmantojam ražošanā, un radītajiem blakus produktiem. Tāpat svarīgi, kā izvērtējam savus piegādātājus – vai skatāmies tikai uz zemāko cenu, vai vērtējam arī piegādātāja reputāciju un rūpes par savu darbinieku darba apstākļiem un samaksu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!