Uzņēmumi neatkarīgi no to izmēra Latvijā, tāpat kā pasaulē pēdējos deviņu mēnešu pavadījuši, meklējot iespēju adaptēties ārkārtas apstākļiem. Lai arī cīņa ar Covid-19 vēl nav uzvarēta, vakcīnas parādīšanās ir kā gaisma tuneļa galā. Tā ļauj katram individuāli un sabiedrībai kopumā mērķtiecīgāk skatīties nākotnē, vismaz pakāpeniski pārslēgties no izdzīvošanas režīma. Mums skaidri jāapzinās – jaunā "normālība" (new normal) nebūs tāda kā iepriekš, tāpēc jo ātrāk tai sāksim gatavoties, jo konkurētspējīgāki būsim.
Jau šobrīd notiekošais atsevišķās pasaules daļās pierāda – tikko "šis viss būs beidzies", varam gaidīt strauju patēriņa atjaunošanos. Cilvēku uzvedība būs manījusies, iespējams, pieprasīti būs citi produkti un pakalpojumi, taču pieprasījums noteikti būs. Globālais vadības konsultāciju uzņēmums "McKinsey" ziņo – pērn oktobrī Ķīnā, kas viena no pirmajām valstīm pasaulē atgriezās salīdzinoši normālā pēcpandēmijas dzīvē, un Austrālijā, kur situācija stabilizējusies, patērētāju tēriņi strauji atgriezušies pirmskrīzes apmērā. Atgriežoties patērētāju uzticībai un patēriņam, kritiski svarīgi, lai esam gudrāki nekā pirms pandēmijas un ļoti svarīgi – efektīvāki. Varētu pat teikt – būt efektīvākiem ir viens no uzņēmēja izdzīvošanas priekšnoteikumiem. To noteikusi mūsu ikdienā straujāk nekā gaidījām ienākusī digitalizācija.
Digitalizācija ir uz palikšanu