Delfi foto misc. - 78010
Foto: Publicitātes foto
Izsludinātais ārkārtējās situācijas laiks valstī ievērojami skāris mazumtirdzniecības nozari un fiziskos veikalus, līdz ar to likumsakarīgi, ka pagājušo gadu 46% Latvijas iedzīvotāju ir veikuši pirkumu tiešsaistē ārkārtas situācijas laikā. Kā galvenos iemeslus par labu tiešsaistes pirkumam iedzīvotāji minējuši labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos, interneta veikali ir vienmēr atvērti un vieglāk ir salīdzināt produktus un pakalpojumus. Taču augošais pieprasījums no patērētājiem nāk roku rokā ar kvalitātes prasībām un uzņēmējos raisa jautājumus – kā nodrošināt ātru piegādi, produkta kvalitāti un minimālas piegādes izmaksas?

Pandēmija neapšaubāmi ir palīdzējusi pārtraukt apburto loku, kurā tieši pārtikas tirdzniecība tiešsaistē jau kādu laiku bija iestrēgusi. Tirgotāji uzskatīja, ka e-komercijas kanāls pārtikas preču zonā ir nepopulārs, tāpēc tam nepievērsa lielu uzmanību.

Tomēr karantīnas laikā e-komercijas popularitāte pieauga. Saskaņā ar "Nielsen" veikto pētījumu pagājušā gada vasarā "Nielsen Shopper In The New Normal", Baltijas valstu iedzīvotāji karantīnas laikā mainīja savu galveno pārtikas preču iegādes vietu vai veidu. To darīja praktiski visas vecuma grupas, īpašas izmaiņas patērētāju uzvedībā piedzīvoja mazākie veikali un e-komercijas platformas. Pat pēc karantīnas beigām iepirkšanās tiešsaistē saglabājās ievērojami augstāka nekā pirms pandēmijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!