airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss
Foto: "airBaltic"/Publicitātes foto

Pagājis vesels gads šajā bezprecedenta krīzē, kas ietekmējusi ikvienu no mums.

Pirms gada "airBaltic" bija ceļā uz to, lai 2020. gadā sasniegtu jaunus rekorda rezultātus. Tolaik visa pasaule sekoja līdzi "airBaltic" veiksmes stāstam. Mēs saņēmām apbalvojumus par izcilību un kā veiksmīgs uzņēmums no Latvijas. Covid-19 vīruss šo situāciju izmainīja, taču ne tikai lidsabiedrībām. Pasaulē nav neviena, kura dzīvi pandēmija nebūtu negatīvi ietekmējusi. Karantīnas pasākumu un noteikto ierobežojumu radītais emocionālais stress ilgtermiņā atstās rētas daudzos no mums.

Kontekstā ar "airBaltic" – pirms gada mēs uz 62 dienām pārtraucām veikt lidojumus. Šāda ietekme uz lidsabiedrību līdz šim vēl nebija pieredzēta. Mēs pieņēmām vairākus lēmumus ar skaidru redzējumu atgriezties pēc krīzes pie veiksmes stāsta, ko mēs bijām izveidojuši savai Latvijas lidsabiedrībai. Mēs rīkojāmies nekavējoties un ievērojami samazinājām mūsu izdevumus. Diemžēl mums nācās pieņemt smagu lēmumu un samazināt mūsu komandu par 700 darbiniekiem. Papildu izmaksu ietaupījumu radīja stratēģiskais lēmums vienkāršot floti un pārtraukt lidojumu veikšanu ar divu tipu lidmašīnām – turbopropelleru lidmašīnām "Q400" un "Boeing 737". Mēs samazinājām mūsu lidmašīnu floti no 40 līdz 25 lidmašīnām. Tādējādi mēs spējām koncentrēties tikai uz modernākajām lidmašīnām mūsu flotē – "Airbus A220-300". "airBaltic" veiksmes stāsts ir saistīts ar "Airbus A220-300" globālo panākumu stāstu, jo tā nav tikai modernākā, bet arī viena no efektīvākajām lidmašīnām ilgtspējas ziņā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!