Kā piemēru var minēt mazumtirdzniecības nozari, kuru skarbie ierobežojumi ir pamatīgi satricinājuši. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem šī gada janvārī, salīdzinot ar aizvadītā gada attiecīgo periodu, pārdošanas apjoms mazumtirdzniecībā ir sarucis par 8,9%. Vislielākais kritums ir nepārtikas preču jomā. Lai kompensētu iespēju pārdot preces klātienē, strauji uzplaukst tirgošanās internetā jeb e-komercija. Interneta veikalus ver vaļā pat tādi nozares dinozauri kā būvmateriālu veikals "Depo". Pārtiku internetā piedāvā iegādāties gandrīz visas pārtikas veikalu ķēdes, visdažādākos risinājumus ievieš sadzīves preču un apģērbu veikali. Preču tirdzniecības pakalpojumu nodrošināšanu piedāvā arī tādi interneta tirdzniecības servisi kā "Wolt". Lai arī iepirkšanās joprojām ir ierobežota, agri vai vēlu ierobežojumi tiks atcelti. Tāpēc interesants ir jautājums, kā tas ietekmēs tirdzniecību? Vai pircēju burzma pie veikaliem ir gaidāma arī turpmāk, vai arī viņi paliks pie iepirkšanās, neizejot no mājām?
Meklējot atbildi uz šo jautājumu, vērts pieminēt izpētes kompānijas "Gemius" komercijas pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē. Saskaņā ar to1 pēdējā pusgada laikā pirkumus internetā veikuši 85% aptaujāto Latvijas interneta lietotāju. Tas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2020. gada februārī, kad Latviju vēl nebija sasniegusi pandēmija. Vērtīga ir arī atziņa, ka gada laikā strauji pieaudzis to aptaujāto skaits, kas uzskata, ka tēriņi internetā pieaugs – tā domā jau 43% respondentu. Tas ir skaidrs signāls, kādēļ par tirdzniecību internetā ir vērts padomāt arī tiem tirgotājiem, kas līdz šim ir bijuši skeptiski pret pārdošanu globālajā tīmeklī. Savukārt tiem, kas to jau uzsākuši, ir vērts turpināt investēt šajā virzienā.