Foto: DELFI
Arvien biežāk dzirdam komentārus par to, kā Covid-19 mainījusi uzņēmumu, industriju un arī mūsu ikdienas soli. Transports nav izņēmums. Pandēmijas laikā cilvēkos pakāpeniski sāka veidoties neuzticība sabiedriskajam transportam. Kaut gan brauciens sabiedriskajā transportā jau tāpat ir rakstura pārbaudījums, pandēmijas gaitā gausi, nereti mulsinoši sabiedrības veselības un drošības pasākumi, kombinācijā ar paziņojumiem medijos par "nepieciešamību pasažieriem novērot savu veselības stāvokli pēc brauciena maršrutā...", situāciju neuzlaboja.

Kādi varianti? Pirmkārt, solis drošības un modernizācijas virzienā. Viens no risinājumiem – bezkontakta norēķinu iespējošana. Kā, piemēram, pagājušā gada maijā beļģu uzņēmums "De Lijn" Briselē tramvajos sāka pilotēt bezkontakta norēķina iespējas un pēc viennozīmīga atbalsta, risinājumi jau tiek ieviesti arī citos transporta veidos.

Otrkārt, optimizācija. Lai sniegtu papildus stimulu izvēlēties sabiedrisko transportu, no šī gada februāra Briselē ir ieviesta vienota biļete "Brupass". Viena biļete ļauj izmantot četrus dažādus transporta operatoru pakalpojumus, nodrošina izvēles brīvību un ietaupa galvassāpes par norēķiniem (ease of use, ease of mind). Brisele piedāvā arī "Brupass XL" biļeti, kas ietver pārvietošanos piepilsētā – 11,5 km rādiusā no Briseles – ar kuru pilsēta cer iedrošināt cilvēkus, kas dzīvo vai strādā apkārtējās pašvaldībās, mainīt ierasto ieradumu pārvietoties ar personīgo automašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!