Plašu rezonansi sabiedrībā izraisījuši nesenie Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmumi patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietās, par negodīgu komercpraksi sodot influenceres Adrianu Miglāni un Katrīni Saulieti kopumā 2500 eiro apmērā, abām uzdodot izbeigt PTAC konstatēto negodīgo komercpraksi. Šie sodi ir teju vēsturiski, jo ir pirmie, kas piemēroti influenceru profesijas pārstāvjiem, pat ja nozari regulējošie noteikumi nepavisam nav jauni.
Vērojot reakciju uz PTAC lēmumiem publiskajā vidē, redzams, ka šķēpus lauž kā digitālā satura patērētāju, tā satura radītāju vidū. Diskusijas izgaismo, ka joprojām pastāv neskaidrības par nozares tiesisko regulējumu un uzraugošās iestādes veikto procesu. Abi iestādes lēmumi ir publiski pieejami PTAC mājaslapā. Šajā rakstā apskatām galvenos problēmjautājumus, kas risināti PTAC lēmumos, piemērojamo tiesisko regulējumu un ierosinām praktiskus soļus, kā izvairīties no juridiskām nepatikšanām, veicot influencera darbu.
1. Kas ir sociālo tīklu "#reklāma"? Vai sodīt var tikai influencerus?