Finanšu eksperti vērš uzmanību uz jaunu krāpniecības tendenci Lietuvā – sakarā ar ievērojamu pārdošanas apjomu kritumu pandēmijas laikā tirdzniecības uzņēmumi saskaras ar fiktīvu pasūtījumu pieaugumu. Lai būtu vieglāk pārdzīvot krīzi, uzņēmumu vadītāji mēdz pieņemt pasūtījumus no jauniem klientiem, ar kuriem iepriekš nav sadarbojušies. Šādu "klientu" vidū mēdz būt krāpnieki, kas organizē plaša mēroga uzbrukumus uzņēmumiem, pasūtītās preces pārdodot melnajā tirgū. Lai izvairītos no Lietuvas negatīvās pieredzes, arī Latvijas uzņēmumiem jābūt vērīgiem un pandēmijas laikā īpaši jādomā par tirdzniecības darījumu drošību, stāsta Kaspars Barons, faktoringa kompānijas "Factris" izpilddirektors Latvijā.
Riska zonā – mazie un jaunie uzņēmumi
Kā liecina "Factris" pieredze Lietuvā, lielākam krāpniecības riskam ir pakļauti mazāki un tirgū jauni uzņēmumi, kuru īpašnieki vai direktori nav gatavi lielākam riskam un, pašiem nezinot, var apstiprināt fiktīvus pasūtījumus. Mazo uzņēmumu pārstāvjiem nereti trūkst pieredzes klientu analīzē. Arī jaunajiem uzņēmumiem bieži nav negatīvas pieredzes norēķinu jomā, tāpēc viņi biežāk nonāk krāpnieku slazdos.