Vēl pirms 20 gadiem neviens nevarēja iedomāties, ka pirkumus veiksim ar diviem klikšķiem viedtālrunī. Algoritmi, AR/ VR (augmented reality/ virtual reality – papildinātā realitāte/ virtuālā realitāte), viedie veikali un apzināts patēriņš. Tomēr 2021. gadā pircējus gaida vēl dažādas nebijušas pārvērtību iespējas.
1. Papildinātā realitāte: dziļa iegrimšana jeb ieniršana
Apģērbu uzlaikošanas kabīnes un mēbeļu izvēle ar digitālo rīku palīdzību būtiski atvieglo iepirkšanos. Noklikšķinot uz "Instagram" reklāmas, var uzreiz izmēģināt uzvalku un izvēlēties atbilstoša izmēra drēbju skapi. 2019. gada rudenī zīmols "Lamoda" izveidoja 16 virtuālās pielaikošanas kabīnes. Savukārt "Ikea" ieviesa sistēmu, kas ļauj iebūvēt virtuālas mēbeles dzīvokļa interjerā, bet "Nike" izveidoja pakalpojumu "Fit", lai dotu iespēju attālināti izvēlēties sporta apavus.