Taču merčendaizings nav tikai glīti produkti plauktos, tas ir tirdzniecības veicināšanas pasākumu kopums, kas palielina pārdoto preču daudzumu, piesaista pircēja uzmanību un kopumā veido produkta vai pakalpojuma pieejamību. Merčendaizings apvieno tādus pasākumus kā tirdzniecības zāles plānošanu, preču izvietošanu tajā, vizuālo noformējumu un reklāmas izvietošanu, kontroli pār preču krājumiem, preču cenas noteikšanu un nepieciešamo produktu patēriņa realizācijas stimulēšanu. Šo pasākumu kvalitatīvai un jēgpilnai izpildei ir jābalstās nozares aktualitāšu izpratnē, tirdzniecības situācijas analīzē un produktu segmenta attīstības izpētē.
Merčendaizings strādā – Latvijā 2/3, vai precīzāk 68% aptaujāto, vecumā no 25 līdz 40 gadiem atzīst, ka merčendaizings jeb produktu izvietošana ietekmē viņu izvēles1. Pircējiem patīk, ka preces ir izkārtotas vizuāli pievilcīgā veidā un praktiski atrodamas. Protams, arī pircēji mainās un merčendaizings līdz ar viņiem. Mainās cilvēku attieksme pret tehnoloģijām, daudzi iepirkumu sarakstus veido ar īpašu aplikāciju palīdzību, iepērkas interneta veikalos, pat automatizē savus pirkumus. Merčendaizingā aizvien vairāk ienāk digitalizācija, aktualizējot e-merčendaizingu, ko noteikti veicinājusi arī pandēmija. Lai gan interneta veikalā plauktu, vismaz tradicionālajā izpratnē, nav, internetā tos aizstāj baneri, preču izvietojums noteiktos veidos pa kategorijām un secībā.