Jana Bunkus: Vakcinācijas kampaņa – esam vienoti, kad visi jau sašķelti
Foto: Publicitātes foto
Sabiedrībā un īpaši komunikācijas nozarē virmo daudzi viedokļi par publiski izskanējušo informāciju saistībā ar Latvijas Investīciju aģentūras iepirkumu valsts tēla spodrināšanai. Daudziem komunikācijas ekspertiem ir viedokļi par šāda pētījuma nepieciešamību kopumā, taču mana uzmanība ir uz ko citu – vai esošajā situācijā vispār ir aktuāli domāt un tērēties ārējai komunikācijai un valsts tēlam brīdī, kad tūrisma nozare ir iesaldēta un valsts iekšienē ir lielas nesaskaņas. Vai nebūtu vērtīgāk investēt līdzekļus lai sakārtotu savu māju un saimniecību, pirms aicināt kādu ciemos?

Es esmu pārsteigta par to, cik daudz antivakseru un cilvēku, kas jūtas aizskarti ar valsts komunikāciju, tomēr Latvijā ir. Es biju prātā domājusi, ka tādi, kas būs pret vakcinēšanos būs pāris procenti, bet, sākoties valsts komunikācijai par vakcinēšanos, es sapratu, ka skaits, kas atteiksies būs daudz lielāks un pavisam vienkāršu iemeslu dēļ – nespēja konsekventi, pamatoti, iejūtīgi un empātiski, proaktīvi skaidrot sabiedrībai. Runāt ar cilvēkiem daudz un viņiem saprotami.

Krīzes situācijās, ja pēc noteiktas shēmas nekomunicējam mēs, komunicē neformālie līderi, kas šobrīd arī ir novērojams. Visa saraustītā komunikācija un informācija, kas pieejama, ir iemesls tam, ka tagad esam sašķelti, kā sabiedrība agresīvi un pat brīžos dusmīgi viens uz otru. Cilvēki vienmēr nostājas pret to, ko viņi nesaprot un kam neuzticas, tāpēc, jo īpaši krīzes situācijās, skaidrošanas aspektam ir milzīga nozīme. Tas ir ceļš, kas tagad ejams arī turpmāk – skaidrot, skaidrot, skaidrot, pamatojot ar zinātniskiem faktiem un datiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!