Lai mazumtirgotāji spētu "noturēties virs ūdens" pandēmijas izaicinošajos apstākļos, daudziem bija jāpieņem būtisks lēmums – palikt slēgtiem ierobežojumu periodā vai riskēt un ieguldīt resursus e-komercijas virziena attīstībā, lai, iespējams, spētu ātrāk atgūties, pandēmijai zaudējot savu ietekmi pār tirdzniecības vietām. Tādējādi dažu mēnešu laikā e-komercija pasaulē piedzīvojusi strauju attīstības lēcienu iepriekš plānoto vairāku gadu vietā.
"Ernst & Young" nākotnes patērētāja indeksa1 dati norāda, ka pandēmija ir būtiski ietekmējusi cilvēku iepirkšanās paradumu maiņu par labu interneta veikaliem: globālā mērogā 37% patērētāju domā, ka viņu iepirkšanās paradumi mainīsies ilgtermiņā, bet 39% apgalvo, ka turpmāk vairāk veiks pirkumus internetā tādām lietām, kuras parasti iegādājās fiziskajos veikalos.
Tie mazumtirgotāji, kas uzdrīkstējās riskēt un attīstīt sava biznesa e-komercijas pusi, pat dubultoja savus ienākumus un sasniedza jaunus klientus, kurus, darbojoties tikai fiziskajos veikalos, nebija iespēju sasniegt. Taču panākumu atslēga neslēpjas tikai tajā, ka uzņēmējam ir savs interneta veikals. Domājot par e-komercijas attīstību, ir jāpatur prātā nevis ieguldījumu veidi, bet drīzāk tas, kādu pieredzi mazumtirgotājs vēlas piedāvāt saviem pircējiem. Par to interesanti izsakās Dženeta Beilis (Janet Balis) "Harvard Business Review"2 rakstā, uzsverot, ka, ja kādreiz uzņēmēji sacentās ar saviem konkurentiem, tad tagad viņiem jāsacenšas ar pēdējo labāko iepirkšanās pieredzi, ko klients ir guvis. Tas būtiski izmaina mazumtirgotāju stratēģijas plānus.