Delfi foto misc. - 72577
Foto: Publicitātes foto
Cenu sistēmu tradicionālajā un tiešsaistes tirdzniecībā raksturo vairāki parametri – cenu līmenis, cenu struktūra un cenu dinamika. Kopumā jebkura produkta cena sastāv no trim komponentēm – izmaksas, nodokļi un nodevas, peļņa.

Cenu struktūra var krasi atšķirties atsevišķām preču grupām. To nosaka tirgus apstākļi un saražotās produkcijas specifika. Cenas svarīgākais elements ir pašizmaksa, ko veido preču ražošanas un pārdošanas izmaksas.

Faktorus, kas nosaka preču cenu algoritma veidošanu, bieži ietekmē būtiski apstākļi, kuriem ir izšķiroša nozīme. Pirms cenu stratēģijas izstrādes uzņēmumam jāanalizē visi faktori, kas ietekmētu lēmumu par cenu. Faktori, kas visvairāk ietekmē cenu veidošanas procesu mazumtirdzniecībā, ir patērētāji (to pirktspēja), valdība (likumdošana), izplatīšanas kanālu dalībnieki (to skaits), konkurenti (to daudzums un spēks), ražošanas izmaksas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!