Cenu struktūra var krasi atšķirties atsevišķām preču grupām. To nosaka tirgus apstākļi un saražotās produkcijas specifika. Cenas svarīgākais elements ir pašizmaksa, ko veido preču ražošanas un pārdošanas izmaksas.
Faktorus, kas nosaka preču cenu algoritma veidošanu, bieži ietekmē būtiski apstākļi, kuriem ir izšķiroša nozīme. Pirms cenu stratēģijas izstrādes uzņēmumam jāanalizē visi faktori, kas ietekmētu lēmumu par cenu. Faktori, kas visvairāk ietekmē cenu veidošanas procesu mazumtirdzniecībā, ir patērētāji (to pirktspēja), valdība (likumdošana), izplatīšanas kanālu dalībnieki (to skaits), konkurenti (to daudzums un spēks), ražošanas izmaksas.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit