Dmitrijs Ņikitins, “Htpool”
Foto: Publicitātes foto
Covid-19 pandēmija un jaunā realitāte, kurā šobrīd dzīvojam, ir paātrinājusi digitalizācijas attīstību par vairāk nekā pieciem gadiem. Digitālizācijas straujais lēciens ietekmējis virkni nozaru, tostarp ātri pārvietojamu patēriņa (ĀPP) preču sektoru. Pētījumi rāda, ka var paiet no trīs līdz pat desmit gadiem, lai mēs atkal sajustu to, ka došanās uz lielveikaliem ir drošs un ērts pārtikas preču iegādes veids1, tādēļ turpmākā desmitgade ir jaunu iespēju laiks ĀPP preču tirgotājiem un reklāmdevējiem. Lai nodrošinātu attīstību, uzņēmumiem būs jāpāriet no esošā krīzes režīma, jāveic klientu portfeļa pārkārtošana un jāizstrādā jauna tirgus stratēģija. Kādēļ tas ir svarīgi un kas jāņem vērā uzņēmējiem un reklāmdevējiem, darbojoties ĀPP preču nozarē?

Prognozes par tuvāko nākotni nozarē vēsta, ka ražotāji un mazumtirgotāji būs spiesti pāriet uz hibrīda modeli, apvienojot digitālo tirdzniecību ar vietējā mēroga veikalu produktu un pakalpojumu piegādi. 70% patērētāju plāno turpināt vai pat palielināt iepirkšanos tiešsaistē arī pēc Covid-19 ierobežojumu atcelšanas, 57% norāda, ka turpinās pasūtīt preces tiešsaistē, lai tās saņemtu vietējos veikalos, savukārt 28% labprātāk izvairītos no iepirkšanās klātienē pavisam1. Kādēļ ir svarīgi ņemt vērā šīs prognozes jau šobrīd un meklēt piemērotākos risinājumus? Aplēses liecina, ka pasaules ĀPP preču tirgus apjoms līdz 2025. gadam sasniegs 15 361,8 miljardus ASV dolāru, vērojot 5,4% pieaugumu no 2018. līdz 2025. gadam1. Tas padara šīs preces par lielāko patēriņa preču grupu līdzās to ražošanai, izplatīšanai, tirdzniecībai un reklamēšanai.

ĀPP preču cīņa ar mazumtirdzniecību – kura kļūs par digitālās reklāmas vērtīgāko nozari?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!