Jau pavisam drīz, 1. oktobrī, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) tiks atklāta izstāde "Expo 2020" – notikums, kam Dubaija ir gatavojusies desmit gadus. Tas būs viens no šī gada lielākajiem notikumiem pasaulē: kaut arī Covid-19 dēļ izstāde sāksies gadu vēlāk, nekā bija plānots sākotnēji, tās rīkotāji plāno uzņemt 25 miljonus apmeklētāju. Arī Latvija dalīsies ar pārējo pasauli inovācijās un iespējās, kādas varam sniegt tikai mēs. Investīcijas, jauni sadarbības partneri, plašākas iespējas, pateicoties digitalizācijai, un Latvija kā augsne inovatīviem, ilgtspējīgiem risinājumiem – uz Dubaiju dodamies ar lieliem mērķiem, lielām cerībām un spēcīgu pieteikumu. Un es gribētu apgalvot, ka Tuvo Austrumu tirgus, kaut arī sarežģīts un nepazīstams, nebūt nav Latvijai nepieejams.
Šis "Expo" no visiem iepriekšējiem atšķirsies ar to, ka tas būs pirmais lielais klātienes pasākums uzņēmējiem kopš Covid-19 pandēmijas sākuma, līdz ar to uzņēmēju interese par šo notikumu ir milzīga. Latviju dažādos formātos pārstāvēs ap 200 dalībnieku: 120 uzņēmēju dosies uz Dubaiju, lai piedalītos pasaules izstādē klātienē, 80 to darīs neklātienē, un vēl daudz vairāk piedalīsies pastarpināti. Sešu mēnešu laikā īstenosim 13 tirdzniecības misijas, un mums būs astoņi nacionālie stendi "Expo" prioritārajās nozarēs. Līdz ar to jaunu tirgu atrašana Tuvo Austrumu reģionā, kas līdz šim ir salīdzinoši maz apgūts, un vēl tālāk no vēlmes ir kļuvusi par reālu iespēju un vienu no Latvijas lielajiem mērķiem šajā pasākumā.
Tuvo Austrumu tirgus ir vilinošs – tas ir maksātspējīgs, tomēr nav vienkāršs. To nosaka gan kultūras atšķirības un likumdošanas barjeras, gan pilnīgi cits klimats un citādi patēriņa ieradumi. Toties tas ir tirgus, kas sniedz plašas iespējas luksusprecēm un nišu segmentiem, turklāt Dubaija ir reģiona ekonomiskais centrs, no kura paveras plašas iespējas sasniegt potenciālos sadarbības partnerus arī no citām valstīm. Tāpat Tuvo Austrumu valstis labprāt investē ļoti daudz naudas jaunuzņēmumos un inovatīvos produktos, ar nosacījumu, ka esat gatavi strādāt šajā tirgū. Īpaši aktuāla ir inovatīvā būvniecība, vertikālā lauksaimniecība un biomedicīna – jomās, kurās ir grūtāk iespiesties Rietumeiropas tirgos.