Ieva Bruksle
Foto: Publicitātes foto
Viss ir atkarīgs no tā, kādā jomā jaunais uzņēmējs darbojas un cik viņam ir labas zināšanas kopumā par darbību ārējos tirgos. Ir 2 klasiskie ceļi, veicot jaunu biznesa tirgus izpēti: to var darīt pats uzņēmējs vai algot citu profesionālu uzņēmumu. Abi virzieni ir laikietilpīgi, taču bez šāda starta ir grūti uzsākt un pareizi ievirzīt uzņēmējdarbību. Pētot jaunu ārzemju tirgu un meklējot jaunus sadarbības partnerus, jāņem vērā arī kultūras atšķirības, tam ir jāpievērš atsevišķa uzmanība. Jo tas, kas mums šķiet pašsaprotami un viegli pieņemams, citā kultūrā var tikt uzskatīts par, piemēram, apkaunojošu, nelegālu vai vienkārši – nevajadzīgu.

Ikviens zin, ka būvējot māju, visnopietnākais darbs jāiegulda tieši spēcīgu pamatu veidošanā. Līdzīgi ir uzņēmējdarbībā. Katram jaunam uzņēmējam lielākais darbs jāiegulda, veidojot savu konkrētu vīziju par to, ko darīs uzņēmums: kādas preces vai pakalpojumus ražos un kurā tirgū to virzīs. Bez šīs vīzijas ir grūti vispār sākt kaut ko darīt. Tik pat grūti ir arī meklēt atbalstu savam biznesam, jo potenciālie sadarbības partneri – privātie vai valstiskie, nevarēs uztver, kas īsti ir vajadzīgs un kā palīdzēt uzņēmējdarbības attīstīšanai.

Labākais, kas var būt, ir pieredze

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!