Pagājušā gada pavasarī pandēmijas izraisītajiem ierobežojumiem draudot iedragāt ekonomiku, Igaunijas valdība izlēma uz laiku pamatīgi samazināt akcīzes nodokļa apmēru degvielai. 2020. gada 1. maijā akcīzes likme tika mainīts no 493 eiro uz 1000 litriem līdz 372 eiro, kas ir tikai nedaudz virs Eiropas Savienības noteiktā minimuma. Tā rezultātā ziemeļu kaimiņvalstī dīzeļdegviela kļuva nedaudz lētāka nekā Latvijā un latvieši labprāt izmantoja iespēju uzpildīt automašīnas tvertni Pērnavas, Tartu vai citu pierobežas pilsētu apmeklējuma laikā. Arī tālbraucēji novērtēja Igaunijas iniciatīvu. Lai arī valsts budžetā no akcīzes nodokļa ik mēnesi ieplūda par 5 miljoniem eiro mazāk naudas nekā iepriekš, iniciatīva kopumā tika vērtēta pozitīvi, jo palīdzēja biznesam vieglāk pārdzīvot pandēmijas laiku.
Uzņēmumiem apgūstot jauno mūsdienu darba ritmu un ekonomikai atkopjoties, Igaunijas valdība sāka apsvērt domu par akcīzes palielināšanu. Iecere ieguva pavisam precīzas aprises – 2022. gada 1. maijā paaugstināt nodokli dažādiem degvielas veidiem un elektroenerģijai. Tiek lēsts, ka pēc izmaiņu stāšanās spēkā degviela Igaunijā varētu maksāt vidēji līdz pat 15 centiem litrā dārgāk nekā Latvijā.
Valdības plāni vēsos ziemeļniekus neatstāja vienaldzīgus. Tirdzniecības – rūpniecības palāta un Centrālā darba devēju savienība vērsās pie valdības ar aicinājumu atlikt plānoto paaugstināšanu, norādot uz energoresursu cenas straujo kāpumu. Masu medijos tika publicēti idejas pretinieku apmaksāti biedējoši reklāmas plakāti, kuros likumdevēji tika brīdināti, ka iedzīvotāji nevarēs atļauties nokļūt darbavietā un būs spiesti taupīt uz ēdiena rēķina.