Delfi foto misc. - 80261
Foto: Publicitātes foto

"Fortune 500" ir ikgadējs žurnāla "Fortune" apkopots un publicēts saraksts, kurā iekļauti 500 lielākie uzņēmumi ASV, vērtējot pēc kopējiem ieņēmumiem attiecīgajā finanšu gadā. Piemēram, šogad topa augšgalā ir tādi visiem zināmi milži kā "Amazon" un "Apple". Skaidrs, ka jebkuram uzņēmumam būtu patīkami lepoties ar šādiem partneriem vai klientiem. Un skaidrs arī, ka katrai maizei ir sava garoza – sadarbība ar globālajiem milžiem var būt sapņa piepildījums, taču ne vienmēr tā norit kā sapnī. Un tomēr Latvijas uzņēmumiem sadarbība ar "Fortune 500" klubiņa pārstāvjiem ir pa spēkam, īpaši IT e-komercijas jomā, tikai jāveic daži priekšdarbi. Pat ja tie prasa vairākus gadus.

Protams, darbs ar "Fortune 500" uzņēmumu sniedz lepnumu un gandarījumu – salīdzinoši neliels uzņēmums no Latvijas var palīdzēt globāliem milžiem lielos projektos. Tas, kas ir izaicinoši, – jo lielāks uzņēmums, jo lielāka birokrātija, kur katra mazākā izmaiņa projektā jāsaskaņo dažādos līmeņos. Taču kopumā, tiekot pie šādiem klientiem, neviens nesūdzas par nelielām neērtībām. Tie ir izaicinoši, sarežģīti projekti, kur neder vienkārši, standartizēti risinājumi, tāpēc darbs ir aizraujošs. Turklāt šādi klienti Latvijas IT uzņēmumiem nemaz negadās bieži.

Kurš gan nesapņo par klientu, ko pazīst visā pasaulē! Un tomēr šie lielie klienti ne vienmēr ir sapņu klienti. Daudziem no viņiem mājaslapas ir samērā vienkāršas, tur nav nekā neparasta vai inovatīva. Daudz interesantāk ir strādāt tad, ja programmētājiem jātiek galā ar izaicinājumu, nevis jāpaņem gatavs risinājums un jāpielāgo tam dizains. Tāpēc mazāki klienti ar 10 līdz 50 miljonu apgrozījumu gadā vai jaunuzņēmumi nereti ir daudz interesantāka izvēle no tehnoloģiskā izaicinājuma viedokļa: viņi ir daudz vairāk gatavi radīt kaut ko no jauna, riskēt ar mazāk zināmām, vēl līdz galam neizstrādātām tehnoloģijām un uztaisīt kaut ko labāku, nekā ir konkurentam. Turklāt maziem vai jauniem uzņēmumiem parasti nav jāveic integrācija ar novecojušām sistēmām, kas ir diezgan pierasta prakse lieliem uzņēmumiem, kur šīs sistēmas bieži vien ir dziļi integrētas un grūti nomaināmas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!