Kristīne Jarve - 3
Foto: DELFI
Nav šaubu, ka pandēmija rada spriedzi starp darba devēju un darbiniekiem, kā arī pārbauda to attiecības. Pīters Drakers ir teicis: "Pārmaiņu laikā bīstamākais ir nevis pašas pārmaiņas, bet gan rīcība saskaņā ar vakardienas loģiku." Panākumi neskaidras nākotnes apstākļos ir atkarīgi no skaidras un stingras vīzijas. Deloitte ir izvirzījusi četrus nākotnes variantus, kas ilustrē, kā varētu attīstīties darba devēja un darbinieku attiecības.

Darbs kā mode

Nākotnē, kur darbs ir kā mode, attiecības starp darba devēju un darbiniekiem ir reaktīvs, proti, darba devēji jūtas spiesti nekavējoties reaģēt uz darbinieku paustajām vēlmēm un uz konkurentu veiktajiem gājieniem. Līdzīgi tam, kā modes zīmoli katru sezonu piedāvā jaunu apģērbu kolekciju, tas ir nebeidzams cikls, kurā jaunākās tendences stājas ilgi lolotas stratēģijas vietā. Pat darba devēja viedoklis par sabiedrībai svarīgiem jautājumiem pirmām kārtām tiek izmantots, lai piesaistītu un motivētu darbiniekus, bet, izvirzot kādu populāri mērķi, tiek noturēta darbinieku interese un aizrautība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!