Delfi foto misc. - 80415
Foto: Publicitātes foto
Nekustamo īpašumu tirgus uz doto brīdi pasaulē ir lielā pārmaiņu procesā, jo pārmaiņas šajā nozarē līdz šim notikušas salīdzinoši lēni un ar lielām grūtībām, protams, izņemot atsevišķus gadījumus – kuri arī nav mazums. Tai pat laikā šī nozare tiek vērota, pētīta un iegūst ļoti lielu interesi no potenciālo IT nozares investoru puses, kuri vēlas paņemt šo tirgus daļu, kura ir tikai sākuma attīstības stadijā.

Vislielākās pārmaiņas skars nekustamo īpašumu starpniecības nozari, kura jau tuvāko gadu laikā strauji mainīsies. Esam pieraduši, ka nekustamo īpašumu jomā daudz ko nosaka cilvēciskais faktors (nekustamā īpašuma aģenta klātesamība), bet vai bieži aizdomājamies, ka cilvēciskais faktors sadārdzina nekustamo īpašumu cenu, un pakalpojuma izmaksas. Interneta laikmetā vajadzētu būt tā, ka starpniecības pakalpojumu maksa stipri samazinās, nevis paliek gandrīz nemainīga vai dažāda, pie kādas esam jau pieraduši daudzus gadus. Ir pat ļoti saprotams, kādēļ līdz šim nekustamo īpašumu kompānijas par starpniecības pakalpojumiem prasa aptuveni 3%-5% komisijas maksu, jo kompānijām ir lielas izmaksas uzturot vadošo personālu, biroja izmaksas par mūsdienīgām telpām, kuras pieprasa darba meklētāji, savukārt nekustamā īpašuma aģents velta daudz sava laika īpašuma prezentācijās, dokumentu sagatavošanā, un pārrunās ar potenciālajiem pircējiem.

Bet kā būtu, ja mēs nekustamo īpašumu nozari salīdzinātu piemēram ar "Bolt" vai "Yandex Taxi" piedāvātajām platformām, kuras nodrošina ievērojami zemākas izmaksas, drošāku pakalpojumu, un iespēju strādāt sev izvēlētā laikā un vietā? Kad šīs kompānijas ienāca Latvijas tirgū, ļoti liela daļa esošo tradicionālo taksometru kompāniju pretojās šīm pārmaiņām, jo, kad tradicionālais sastopas ar jaunām izmaiņām, tas sākotnēji rada spriedzi un nesaprašanu. Šāda veida kompānijām sākuma posmā jāsaskaras arī ar valdības pretestību, jo tas skar daudzas tradicionālo kompāniju darba vietas. Bet vai tagad kāds šaubās par šī pakalpojuma kvalitāti, un gribētu atgriezties vecajos laikos? Vai kāds var iebilst, ka šīs platformas mūsdienās nodrošina darba vietas daudz vairāk cilvēkiem, kā to spēja nodrošināt tradicionālās taksometru pakalpojumu kompānijas?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!