Foto: Publicitātes foto
Netiešās izmaksas, ko rada vieglā transporta lietošana, gadā sasniedz 107 – 108 miljonus eiro. Pilnībā elektrificējot autoparku, izmaksas samazinātos līdz 43,5 miljoniem eiro gadā. Ar motivējošu valsts politiku un atbalsta mehānismiem Latvija varētu sasniegt daudz labākus rādītājus vieglā transporta dekarbonizācijā nekā šobrīd.

89% no visām automašīnām, kas ik dienu piedalās ceļu satiksmē Eiropā, ir privātās. Lielākoties tās joprojām uz priekšu dzen fosilā degviela, liecina "Eirobarometra" dati. Mobilitāte ir nozīmīgs priekšnosacījums dzīves kvalitātei, taču fosilo resursu izmantošana rada siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG) un veicina klimata izmaiņas. Lai arī "Eirobarometra" aptauja liecina, ka liela daļa Eiropas autovadītāju ir gatavi mainīt savas paradumus pret ilgtspējīgākiem pārvietošanās risinājumiem, tomēr realitāte vismaz Latvijā liecina, ka pārmaiņas ir lēnas. Reģistrēto vieglo automašīnu skaits joprojām pieaug, un starp 760 tūkstoši vieglo automašīnu vien divi tūkstoši ir elektromobiļu. Tiesa, arī to skaits pieaug.

Intensīvāka elektromobiļu izmantošana valstij nozīmētu ievērojamu tēriņu ekonomiju, liecina Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūta (VASSI) projektā "Ilgtspējīga un atjaunīga transporta politikas formulēšana Latvijā" veiktie aprēķini.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!