Viens no galvenajiem finanšu tehnoloģiju ekosistēmas indikatoriem, kas sniedz priekšrocības inovāciju attīstībai un finanšu tehnoloģijām, ir uzņēmējdarbības vides kvalitāte un konkurētspējīgs normatīvais regulējums. To apzinās Eiropas Savienības pārstāvji, kuri maina likumus, lai panāktu nozares izaugsmi. Tas ir viens no aspektiem, kas palīdz politikas veidotājiem un tirgus dalībniekiem noteikt gan ekosistēmas stiprās, gan vājās puses. Tiesa, Latvijas rādītāji Eiropas Savienības mērogā ir viduvēji. Dalībvalstu sarakstā mēs ierindojamies 17. vietā, kamēr Igaunija ieņem 7. un Lietuva – 3. pozīciju. Tieši kaimiņvalstis izceļas ar stabilu regulējošo vidi, izveidojot smilšu kastes (sandboxes). Tās mērķtiecīgi strādā, lai finanšu tehnoloģiju uzņēmumi varētu regulatora uzraudzībā izmēģināt jaunus pakalpojumus un izvērtēt iespējamos riskus. Tāpēc aktīva rīcība kopā ar industrijas pārstāvjiem un Finanšu un kapitāla tirgus komisiju pilnveidotu veiksmīgu inovāciju integrēšanu dzīvē. Piemēram, Latvijai būtu svarīgi konceptuāli atbalstīt vienotu Eiropas Savienības inovāciju smilšu kasti, lai produktu un pakalojumu idejas testētu visās dalībvalstīs neatkarīgi no uzņēmuma atrašanās vietas. Tā vietā mēs samazinām ekosistēmas jaudu – pirms mēneša Kultūras ministrija nolēma izlikt no telpām jaunuzņēmumu kopienu "TechHub Riga". Atņemt vietu, kuras attīstībā ieguldīts laiks, lai izveidotu mājvietu jaunuzņēmumiem un ar tiem saistītām organizācijām. Tagad to izmantos pavisam citiem mērķiem, piespiežot "TechHub Riga" uz laiku turpināt darbību kā virtuālai organizācijai.
Politiķiem jāapzinās, ka finanšu tehnoloģiju izaugsme ir atkarīga no konstruktīva dialoga un kompleksiem risinājumiem. Ar to saprotama inovāciju pakāpe, talantu kopiena, kā arī līdzekļu pieejamība attiecīgā veida kompānijām. Absolūtā līderpozīcijā piesaistīto līdzekļu ziņā izvirzās Apvienotā Karaliste. Tā 2020. gada pirmajos sešos mēnešos piesaistīja teju 60% investīciju īpatsvaru no visu Eiropas Savienības finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem kopā. Lielbritānija ar vadošo lomu pasaulē pierāda arī ietekmi uz pakalpojumu nozari, jo tehnoloģijas adaptē vairākās sasvstarpēji saistītās finanšu nozarēs. Tirgus dalībnieku sadarbība veicina ne vien pārrobežu, bet arī starpnozaru pieredzes apmaiņu. Konkrētā prakse samazina pakalpojumu izmaksas un paplašina klientu pieredzi. Tādējādi mainās nostādne, uzmanības centrā nonākot patērētāja vajadzībām un vēlmēm. Šo procesu rezultātā industrija piedāvā iedzīvotājiem arvien jaunus – inovatīvus maksājumu pakalpojumus jebkurā diennakts laikā. Tā ir jauna pieeja, kas nodrošina cilvēkiem ērtākus un vairāk individualizētus risinājumus salīdzinājumā ar tradicionālajiem, jo kompānijas un pakalpojumus raksturo ne vien personalizētākas iespējas, bet arī mobilitāte.