Informācijas tehnoloģiju un sociālo mediju uzņēmuma "Facebook" dibinātājs Marks Zakerbergs pirms mēneša pasaulei paziņoja par korporatīvā zīmola maiņu. Jauno nosaukumu un vizuālo izskatu viņš publiski prezentēja animācijā, kur visu lietotņu un produktu logotipi saplūda vienotā nākotnes vīzijā ar bezgalības simbolu un vārdu "Meta".
Pirms nepilniem divdesmit gadiem, kad tika dibināts uzņēmums "Facebook", dzīve, it īpaši digitālā dzīve bija daudz vienkāršāka. Tāpēc arī uzņēmumam tika dots ļoti saprotams un, manuprāt, ironiski deskriptīvs nosaukums, kas liek acumirklī nojaust, ka te varēs atrast gan tuvāku, gan tālāku paziņu sejas (lasīt – profilus) un ar viņiem komunicēt. Laikam ejot, "Facebook" ir izaudzis par sava veida monstru, kas savus prasmīgos taustekļus ir ieslidinājis visdažādākajās ar mūsu digitālo dzīvi saistītās teritorijās, un pats "Facebook" kā sociālais tīkls ir palicis vien par daļu no šī multimiljardu dolāru vērtā konglomerāta. Tāpēc arī šī radikālā zīmola maiņa liekas gan loģiska, gan saprotama, taču ar saviem apsvērumiem.
Lai uzskaitītu dažus no tiem, svarīgi zināt vienu lietu, kas arī daļēji izskaidro šī raksta tapšanas novēloto laiku, kad "Facebook" zīmola maiņa jau, iespējams, ir zaudējusi savu aktualitāti nežēlīgi ātrajā ziņu ciklā. Kaut arī dzīvojam ļoti komplicētā un ar tehnoloģiskiem brīnumiem pārbagātā pasaulē, cilvēks ir un vienmēr būs salīdzinoši vienkārša, instinktīva radība, kas uz visu jauno un nepierasto skatās aizdomu pilns. Arī savā profesionālajā lauciņā neesmu redzējis radikālu zīmola nosaukuma maiņu, kas būtu sagaidīta ar aplausiem un ovācijām. Gluži pretēji – cilvēku pirmais impulss gandrīz vienmēr gravitēs uz negatīvo pusi. To ņemot vērā un dodot nedaudz laika pirmajam impulsam nosēsties, tagad ir īstais brīdis atskatīties uz "Facebook" nosaukuma maiņu uz "Meta".