Esošā situācija būtībā ļoti labi raksturo uzņēmumu dzīves ciklus – ikviens uzņēmums, kas vēlas augt, un pastāvēt arī nākamajās desmitgadēs, ir spiests aktīvi sekot līdzi jaunākajām tirgus tendencēm un pastāvīgi mainīties atbilstoši pieprasījuma izmaiņām. Jebkura krīze noved pie transformācijas, bet jebkura transformācija var radīt arī jaunu krīzi. Uzņēmumi vai nu piemērojas ārējās vides radītajām krīzēm, vai arī gluži pretēji rīkojas apsteidzoši un paši transformējas, laikus investējot jaunos inovatīvos produktos un pakalpojumos.
Tāpēc visai droši varam apgalvot, ka pašreiz novērojamās fundamentālās pārmaiņas nav saistītas tikai ar vīrusa efektu. Neviens nav atcēlis tos faktorus, kuru dēļ gan valstīm, gan nozarēm, gan atsevišķiem uzņēmumiem un cilvēkiem ir būtiski mainīt savu domāšanu, savus ikdienas paradumus un rīcību, kas viennozīmīgi no ikviena prasa būtisku izvēli – domāt par pārmaiņām, lemt par pārmaiņām un īstenot pārmaiņas. Jo nenoliedzami – tie, kuri nespēs vai negribēs mainīties un pielāgoties jaunajiem nosacījumiem, tēlaini sakot, agrāk vai vēlāk izkritīs no vilciena, kas patlaban jau dodas jaunās pasaules virzienā.