Delfi foto misc. - 78010
Foto: Publicitātes foto
Distancēšanās, ierobežots apmeklētāju skaits telpās, darbinieku trūkums un e-komercijas "bums" – pandēmijas ēnā ir radušies iepriekš neredzēti mazumtirdzniecības izaicinājumi un tajā pašā laikā arī iespējas, kas ietekmē iedzīvotāju iepirkšanās paradumus. Vai iepirkšanās internetā turpinās savu uzvaras gājienu un vai nākamgad pieredzēsim arī pirmos bezkasieru veikalus?

Elektrības un degvielas cenu straujais kāpums ir nepatīkams pārsteigums teju katrā mājsaimniecībā. Tāpat arī mazumtirdzniecības uzņēmumiem ir jāpielāgojas izmaiņām ekonomikā, jo straujais cenu kāpums ietekmē pārtikas un citu preču cenas, uzliekot vēl lielāku slogu kā pircēja makam, tā arī mazumtirgotājam, kam vēl papildus jānodrošina uzņēmuma konkurētspēja tirgū.

Tehnoloģijas nevar palīdzēt samazināt komunālo maksājumu tarifus, bet tās var palīdzēt samazināt to patēriņu. Pārāk lieli preču uzkrājumi noliktavā, vai tieši pretēji – preču trūkums, var radīt zaudējumus uzņēmumam. Pirmajā scenārijā tiek patērēti noliktavas vietas resursi, vēlāk preces pārdodot ar lielāku atlaidi, bet otrā – noliktavas stāv tukšas un patērē vērtīgos elektroresursus. Veiksmīgas veikala preču aprites nodrošināšanas pamatā ir tirdzniecības pārvaldības sistēmas ieviešana, kas veic objektīvu datu analīzi un spēj prognozēt, kuras preces varētu trūkt un kurām atkārtots pasūtījums nav nepieciešams. Tā preču piegādes tiks plānotas efektīvāk, netērējot lieki vērtīgos resursus un nepārslogojot noliktavas kapacitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!