Trešdien, 23.februārī, "SEB bankas" mājaslapā ievietotajā paziņojumā teikts, ka, ievērojot starptautiskās sankcijas vai risku attiecībā uz izvairīšanos no tām, kā arī korespondentbanku savstarpējos noteikumus un "SEB grupas" un "SEB bankas" iekšējo politiku, tiek lūgts ņemt vērā, ka turpmāk tiek noteikti ierobežojumi pārskaitījumu veikšanai un saņemšanai Ukrainā, Krievijā un Baltkrievijā – pārskaitījumu veikšana un saņemšana uz un no minētām valstīm var ieilgt vai arī nebūt iespējama vispār.
"SEB banka" sola turpināt sekot līdzi situācijai un informēt par jebkāda veida izmaiņām un jaunumiem.
"SEB bankas" pārstāve Elīna Neimane portālam "Delfi" skaidro, ka ierobežojumi tiek noteikti maksājumiem no un uz Doņeckas un Luhanskas apgabaliem, uz kuriem attiecināmi starptautiskie ierobežojumi. Savukārt, piemēram, uz Ukrainas galvaspilsētu Kijevu pārskaitījumus esot iespējams veikt, bet tas varot prasīt ilgāku laiku, apgalvo Neimane.
Vairāki iedzīvotāji ceturtdien "Twitter" pauduši sašutumu par šādiem ierobežojumiem, kas neļauj veikt ziedojumus uz Ukrainu, kur ceturtdien Krievija veikusi militāru iebrukumu.
“Swedbank” nav ierobežojusi pārskaitījumus uz Ukrainu, Krieviju vai Baltkrieviju. Protams, ņemot vērā, ka situācija nemitīgi mainās, klientiem, kam šis saistoši, jāseko līdzi notikumu attīstībai, informēja bankas pārstāvis Jānis Krops.
“Ņemot vērā nepieņemamo Krievijas iebrukumu Ukrainā un rīkojoties saskaņā ar piemērojamajām sankcijām, šobrīd "Citadele" pastiprināti pārbauda visus maksājumus uz Krieviju un Baltkrieviju un no tām,” norāda bankas “Citadele” valdes loceklis atbilstības jautājumos Uldis Upenieks.
“Citadele” nav ierobežojusi maksājumus uz Ukrainu, tomēr, ņemot vērā ES noteiktos tirdzniecības ierobežojumus jeb sankcijas, padziļināti tiek pētīti tie maksājumi, kas saistīti ar Krieviju un Krievijas okupētajām teritorijām.
“Sniedzot atbalstu un finanšu pakalpojumus mūsu klientiem Baltijā, mēs rūpīgi sekojam līdzi situācijas attīstībai Ukrainā, sankciju aktualitātēm un rīkojamies saskaņā ar atbildīgo iestāžu norādījumiem,” skaidro Upenieks.
"Luminor" bankas mājaslapā publiskotais paziņojums liecina, ka starptautisko maksājumu apstrādes laiks var aizņemt ilgāku laiku nekā parasti, īpaši, ja maksājums ir saistīts ar Krieviju, Baltkrieviju vai Ukrainu.
Tāpat tiek norādīts, ka "Luminor" nekādā veidā neiesaistīsies un neveicinās ienākošos/izejošos darījumus, kas tieši vai netieši skar Luhanskas un Doņeckas reģionus, kā arī neiesaistīsies nekādos cita veida darījumos attiecībā uz šiem reģioniem.