Kristīne Jarve
Foto: Publicitātes attēli
Mileniāļi un Z paaudzes pārstāvji sasniedza pilngadību laikā, kad sociālie mediji sniedza viņiem iespēju dalīties ar savu viedokli, ietekmēt un apšaubīt autoritātes jaunos veidos. Tas ir veidojis šo paaudžu pasaules uzskatus, vērtības un uzvedību. Viņu spējai sazināties un apvienoties viedtālruņos un izjaukt esošo lietu kārtību ir globāla ietekme. Sākot no #MeToo un beidzot ar "Black Lives Matter", sākot no protesta gājieniem par klimata izmaiņām, beidzot ar Arābu pavasari — šīs paaudzes rada reālas pārmaiņas sabiedrībā un biznesā. Pēdējās desmitgades laikā "Deloitte" ir turējis roku uz pulsa, lai izprastu šo divu grupu attieksmi un galvenos notikumus un tendences, kas tās ietekmē. Daži no secinājumiem, kas būs noderīgi darba devējiem, ir izklāstīti šajā rakstā.

Uzstājīga atbildība

Pandēmija, iespējams, ir mazinājusi mileniāļu un Z paaudzes aktivitāti, taču ne viņu vēlmi tikt sadzirdētiem. "Deloitte" jaunākajā globālajā aptaujā secināts, ka pandēmija, ekstrēmas klimata izmaiņas un sarežģītā sociālpolitikā atmosfēra ir tikai pastiprinājusi cilvēku aizrautību. Cilvēki savu enerģiju novirza jēgpilnās aktivitātēs: palielinātai politiskai iesaistei, savas karjeras un patēriņa paradumu pielāgošanai savām vērtībām un cenošoties ietekmēt viņiem svarīgus sociālos jautājumus. Un šīs paaudzes sagaida, ka uzņēmumi un valdības darīs vairāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!