E-komercija, kas apbrīnojamā ātrumā attīstījās līdz ar Covid-19 pandēmiju, ir ienākusi cilvēku dzīvēs uz palikšanu. Pasaules digitalizācija ir nemitīgā kustībā, klienti ir apguvuši izcilas digitālās prasmes, un būtiski mainījušies viņu iepirkšanās paradumi. Vai cilvēkam atradīsies vieta digitalizētās pasaules futūristiskajā ainavā?
Vai e-komercija varētu ar laiku pavisam aizstāt tradicionālos pārdošanas kanālus? Vispārīgi atbildot, jā, varētu. Daudzi jaunuzņēmumi jau kopš pirmās darbības dienas neparedz klātienes apkalpošanu. Bet vairumam uzņēmumu tā tomēr būtu iespēju ierobežošana. Klātienes klientu serviss vēsturiski ir veidojis ļoti spēcīgu saikni ar klientiem, kas šodien ļauj viņus labāk pazīt un izprast viņu vajadzības, turklāt daudzi pakalpojumi gadiem ilgi ir dizainēti tā, lai tos varētu sniegt primāri klātienē. Brīdī, kad pasaules ass nosveras digitalizācijas virzienā un klientam patstāvīgi jādarbojas digitālajā vidē, izrādās, ka tas nemaz nav tik vienkārši. Ieradumu maiņa prasa lielu piepūli un liek septiņreiz nomērīt jeb pārdomāt, vai es tiešām gribu to, ko gribu.
Pandēmija LMT, tāpat kā daudziem citiem uzņēmumiem, ir nesusi ne tikai izaicinājumus, bet arī noderīgas atziņas. Tam, kas iepriekš bija izdarāms tikai klātienē, ir rasti radoši risinājumi, lai to paveiktu attālināti: jauni saziņas, pārdošanas un servisa kanāli ļauj klientam visu izdarīt, neizejot no mājām. Vienlaikus esam daudz domājuši par pieejamības aspektu un nepieciešamību mazināt tehnoloģisko plaisu, apzinoties, ka digitālus risinājumus izmanto cilvēki ar dažādām prasmēm, iespējām un pieredzi.