Delfi foto misc. - 82068
Foto: Publicitātes foto
Nesen izskanējusī ziņa par Eiropas Parlamenta lēmumu ar 2035. gadu vairs neļaut iegādāties jaunus vieglos auto un vieglo komerctransportu ar iekšdedzes dzinējiem uzņēmēju vidū radījusi jautājumus. Garie termiņi jauno auto ražošanā, augošās elektroauto cenas, trūkstošais likumdošanas ietvars un valsts atbalsts, kā arī esošo elektroauto tehnoloģiju būtiskās nepilnības uzņēmējdarbības vajadzību kontekstā ir tikai daļa no pretvējiem nosprausto mērķu sasniegšanā.

Pārejas termiņš nu ir definēts, tas ir īss, un uzņēmēju dienaskārtībā autoparka atjaunošanas jautājums ieņems arvien konkrētāku prioritāti. Likumdevēji un auto nozares pārstāvji uzsākuši ceļu uz dažādu risinājumu pielāgošanu jaunajai pasaules kārtībai, meklējot veidus, kā atbalstīt komersantus šajā pārmaiņu laikā.

ASV Nacionālā Zinātņu, Inženierzinātņu un Medicīnas Akadēmija paziņojusi, ka laika periods no 2025. gada līdz 2035. gadam varētu radīt visbūtiskākās pārmaiņas automobiļu vēsturē, kas saistītas ar jaunāko akumulatoru ražošanas izmaksu samazināšanos. Pateicoties tām, elektroauto cena tuvākajos gados varētu pielīdzināties iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu pirkuma izmaksām, kas nodrošinās elektroauto tirdzniecības dominanci līdz 2035. gadam. [1] Taču ceļš līdz tehnoloģiju attīstībai un reālam izmaksu samazinājumam vēl ir miglā tīts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!