Foto: DELFI
Karš Ukrainā un straujais cenu pieaugums ietekmējis arī zīmolu komunikācijas tendences Latvijas medijos, tādēļ piedāvājam ieskatu aktuālajās norisēs šajā jomā un prognozes 2023. gadam.

1. Komunikācija ar krievu valodā runājošo auditoriju kļuvusi sarežģītāka. Līdz ar kara sākumu Latvijā pakāpeniski ir liegta piekļuve Krievijā reģistrētajiem TV kanāliem. Tas nenozīmē, ka vairs nav iespējams sasniegt un uzrunāt krievu valodā runājošo iedzīvotāju daļu. TV kanālus var kompensēt ar tādiem vietējiem medijiem kā "rus.delfi.lv" un "rus.tvnet.lv" – katram no tiem mēneša auditorija pārsniedz 300 000 lasītāju. Šī tendence saglabāsies arī 2023. gadā, jo Krievijas TV kanāli ar augstu varbūtību neatgriezīsies. Auditorijas sasniedzamību var ietekmēt arī potenciālās izmaiņas likumdošanā par krievu valodas izmantošanas ierobežojumu biznesa vidē no 2023. gada vidus. Jau tagad ir zīmoli, kas vairs neveido reklāmu krievu valodā, bet krievu valodā rakstošajos medijos izvieto reklāmu latviski. Laiks parādīs, vai tas ir pareizs vai nepareizs lēmums. Digitālo kanālu lietotāji, būdami gados jaunāki, šīs izmaiņas noteikti akceptēs mierīgāk nekā vietējo krievu TV kanālu auditorija, kas tradicionāli ir vecāka.

2. Krievijas kanālu aiziešana no tirgus palielināja TV reklāmas inventāra trūkumu. Par to Latvijas Reklāmas asociācija runāja jau pavasarī. Šis deficīts diktēja trīs izmaiņas reklāmas tirgū:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!