Jānis Kauliņš: Kā mērīt biznesa ilgtspēju?
Foto: Publicitātes foto
Mūsdienās ikvienam uzņēmumam aktuāls ilgtspējīgas attīstības jautājums – kā strādāt, lai uzņēmuma darbība apmierinātu mūsdienu vajadzības, vienlaikus neapdraudot nākamo paaudžu vajadzības? Atbilde meklējama pārdomātā ilgtspējas stratēģijā, kas apvieno vides, sociālās atbildības un labas pārvaldības jomas. Taču ne mazāk svarīgs ir jautājums, kā uzņēmuma ilgtspēju iespējams izmērīt?

Lai mērītu, vajadzīgs mērķis

Lai varētu noteikt uzņēmuma ietekmi uz vidi un sabiedrību, būtu jāsāk ar konkrētu ilgtspējas mērķu definēšanu. Mērķus var noteikt iekšējos procesos – piemēram, attiecībā uz sociāliem aspektiem un vadības dzimumu līdztiesību, vai arī ārējos – sociālās atbildības vai vides jomā. Katrā jomā izvirzot konkrētus indikatorus ilgtspējas aktivitāšu izvērtēšanai, jāpatur prātā, ka mērķiem jābūt ne vien ambicioziem, bet arī reāli sasniedzamiem, jo uzņēmumam būs katru gadu jāziņo par progresu virzībā uz mērķu sasniegšanu. Ja uzņēmums apņēmies strādāt pie ilgtspējas veicināšanas un pieņemt datos balstītus lēmumus, nepieciešami konkrēti mērījumi, kā izvērtēt sasniegto progresu ilgtspējas stratēģijas īstenošanā. Turklāt augošā uzņēmumu digitālā transformācija ļauj uzņēmumiem analizēt savus datus daudz ātrāk un efektīvāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!