Lojalitāte nav trends, tā ir nepieciešamība, bez kuras neviens zīmols īsti nevar eksistēt. Kā liecina 2018. gadā ASV veiktais mazumtirdzniecības klientu pieredzes tendenču pārskats, klientu lojalitāte uzņēmumam sniedz būtisku ilgtermiņa izaugsmi: 77% patērētāju apgalvojuši, ka ir lojāli konkrētiem zīmoliem 10 gadus vai pat ilgāk. Visiem veiksmīgiem zīmoliem ir vienots mērķis: laimīgs un apmierināts klients. Bet klientu piesaista izdevīgums – cenu akcijas, atlaides, lojalitātes programmu piedāvājumi, kopējā iepirkšanās pieredze jeb uzņēmuma lojalitāte pret savu klientu. Tiesa, tās ir aprēķina attiecības bez īstas emocionālas sasaistes. Klienti, kuru interese balstās akcijas piedāvājumos, kuru katru dienu var doties pie cita zīmola vai uz citu tirdzniecības vietu, kur tajā dienā ir izdevīgāka cena. Taču šādi lojalitātes pasākumi uzņēmumam ir vajadzīgi jaunu klientu piesaistei un iepirkšanās pieredzes uzlabošanai, radot vēlmi atgriezties atkal.
Savukārt ar klientiem, kuri atgriežas atkal, jau var veidot zīmola lojalitāti jeb ilgtermiņa attiecības, un tā jau ir neviltota klienta uzticība konkrētam zīmolam, kas balstīta kopīgās vērtībās. Jo lielāka emocionālā sasaiste, jo lojālāks konkrētajam zīmolam ir klients un jo vairāk gatavs veltīt savu laiku, varbūt arī maksāt vairāk, bet palikt tieši pie šī zīmola. Tāpēc ir jāinvestē atpazīstamībā, lai iegūtu klienta uzmanību, bet vēl daudz vairāk jāiegulda vērtībās, lai to noturētu.