Jānis Kesteris, If P&C Insurance AS Baltijas IT daļas vadītājs.
Foto: Publicitātes foto

Pēdējā laikā pastiprinātā uzmanības centrā ir nonācis mākslīgais intelekts (MI) un tostarp arī nu jau visiem labi pazīstamais ChatGPT tā plaši sniegto iespēju dēļ. Neraugoties uz to, ka izteiktu popularitāti MI ir guvis nesen, apdrošināšanā tas ir bijis klātesošs jau ilgu laiku, kļūstot par nozares neatņemamu sastāvdaļu un mainot veidu, kā apdrošinātāji novērtē risku, izsniedz polises un mijiedarbojas ar klientiem.

MI nepārprotami ļauj transformēt apdrošināšanas nozari nākamajā līmenī, padarot to efektīvāku, rentablāku un vairāk orientētu uz klientu. Bet ko tieši apdrošinātāji un apdrošināšanas ņēmēji no tā var sagaidīt tuvākajā nākotnē?

MI neapšaubāmā ietekme uz apdrošināšanas nozari bija skaidri redzama jau pirms vairākiem gadiem. Kādreiz apdrošināšana ne vienam vien saistījās ar laikietilpīgu dokumentācijas kārtošanu, vairākām klātienes tikšanās reizēm, sarežģītu atlīdzības prasību iesniegšanas procesu un ilgu lēmuma pieņemšanas laiku. MI apdrošināšanā ieviesa automatizācijas procesu, kas neviļus ir ļāvis atjaunot patērētāju uzticību apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējam, veicinājis nozares izaugsmi, mazinājis riskus un krāpšanas gadījumus, automatizējis dažādus biznesa procesus, tādējādi mazinot kopējās izmaksas un nodrošinot iespējami labāko klientu apkalpošanas servisu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!