RK atzīmē, ka zonu sistēma nav nekas jauns - citu valstu praksē sistēmu, kad pasažieris pārvietojas starp attālumiem dažādās zonās, sauc par uz nobrauktā attāluma balstītu sistēmu jeb OD (origin-destination), aprēķinot tarifu pēc nobraukto kilometru skaita. Šobrīd RK ir atvērta, sadarbojoties ar PV, turpināt līdzšinējo projektu, un uzsākt zonu sistēmas lietošanu nekavējoties, kas neprasītu papildus ieguldījumus jaunas aparatūras un programmnodrošinājuma iegādē, kā arī cilvēkresursu piesaistē. RK atzīmē, ka tās rīcībā esošais aprīkojums un programmnodrošinājums jau šobrīd pilnībā atbalsta esošo PV tarifu sistēmu vai plānoto jauno tarifu zonas sistēmu, līdz ar to jaunas sistēmas ieviešana no PV puses nav nedz nepieciešama, nedz ekonomiski izdevīga ne klientam, ne pārvadātajam.
Lai pasažieriem būtu izdevīgi, ērti un maksimāli vienkārši izmantot jebkuru transportu, to ir iespējams panākt tikai ieviešot vienotu biļešu sistēmu, kādu pašlaik nodrošina e-talons. Šobrīd RK turpina aktīvu darbu pie vienotas biļešu sistēmas attīstīšanas un pārrunām ar PV.
RK atgādina, ka 2010. gada rudenī Iepirkumu uzraudzības birojs atļāva PV slēgt līgumu ar RP SIA "Rīgas Satiksme" (RS) un RK par Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko biļešu sistēmas izmantošanu, kas ļautu vilcienos Rīgas teritorijā lietot e-talonu, taču 2011. gada augustā PV līgumu lauza.
2013. gadā PV, RS un RK vienojās par izlīgumu, uzņemoties pildīt noslēgto līgumu par e-talona sistēmas ieviešanu vilcienos Rīgas robežās, taču 2014. gada oktobrī PV, nepagarinot līguma termiņu, savas saistības pret RS un RK izbeidza.
2010. gadā PV iesniegtā biznesa plāna aprēķini pierādīja, ka elektroniskā biļešu sistēma uz e-talona bāzes ir ienesīga bez subsīdiju piesaistīšanas, taču 2013.gadā PV pieņēma lēmumu koncentrēties uz Rīgas Domes subsīdiju piesaisti. Lielākā daļa pasažieru e-talonu vilcienos netika pieņemti, bet RK izstrādātā biļešu sistēma ar iepriekš minēto OD biļešu pārdošanas iespēju visā Latvijā netika izmantota. Tika ieviesta braukšanas atlaižu sistēma, kuru kompensēja Rīgas Dome. Vilcienu izmantojušo pasažieru skaits ar e-taloniem izrādījās daudz lielāks, nekā sākotnēji paredzēja PV, kā rezultātā PV nācās vairakkārt lūgt Rīgas Domei palielināt subsīdijas. Presē paustā informācija, ka, ieviešot zonu sistēmu, tiks samazinātas izmaksas, RK pārstāvju prāt, nav pamatots arguments.
RK atzīmē, ka PV pārstāvju izteikumi par nepilna miljona ieguldījumu, investējot jaunos kases aparātos, algojot papildus darbiniekus, kā arī sagatavojot programmu nodrošinājumu, kas nepieciešams biļešu tirdzniecībai nav revolūcija, bet gan mantas izšķērdēšana.
No kopējā publiskā transporta lietotājiem visā Latvijā, e-talons tiek lietots arvien biežāk, sasniedzot 75%. Klientu apmierinātības līmenis, izmantojot e-talonu, starp visiem RS pasažieriem sasniedzis 88%.
RK ir atvērta sadarbībai ar PV, pārrunājot līgumattiecību atjaunošanu, izstrādājot elektroniskās norēķinu sistēmas risinājumus, kā arī neradot papildus izdevumus PV un valsts budžetam.
Jau tuvākajā laikā RK pārstāvji plāno nosūtīt oficiālu paziņojumu Latvijas Republikas Satiksmes ministram Anrijam Matīsam un PV priekšsēdētājam Andrim Lubānam, izklāstot faktiskos lietas apstākļus, piedāvājot sadarbības iespējas un būtiski uzsverot gan ekonomiskos ieguvumus, gan ar vienotas biļešu sistēmas izveidi saistītos ieguvumus pasažieriem un pārvadātājam.