*Reklāmraksti 2017 - 1610
Foto: Publicitātes foto
Bizness internetā – tā ir realitāte, ar kuru ir jārēķinās gan uzņēmējdarbības iesācējiem, gan pieredzējušiem uzņēmējiem.

Saskaņā ar statistikas datiem, vairāk nekā miljards cilvēku visā pasaulē 2016. gadā iegādājās preces internetā. Turklāt tikai Ziemeļamerikā 28% no visiem tiešsaistes pirkumiem tika veikti, izmantojot mobilo tālruni vai planšetdatoru. Tas nozīmē, ka jau strādājošs uzņēmējs vai iesācējs, domājot par biznesa attīstību un darbības paplašināšanos, nevar ignorēt interneta plašumu apguvi, jo internets ir bezgalīgs un neizsmeļams klientu piesaistes iespēju avots.

Pirmais solis – atrast brīvu nišu un aizpildīt to

Lai atrastu panākumu atslēgu, sāciet ar tirgus izzināšanu. Atrodiet cilvēku grupu, kas meklē dažādu problēmu risinājumus, taču bez rezultātiem. Apmeklējiet forumus, kuros cilvēki uzdot jautājumus. Analizējiet visbiežāk uzdotos jautājumus meklētājprogrammās, lai izprastu auditorijas vajadzības un pēc tam izpētītu konkurentu piedāvājumus. Rūpīgi izanalizējiet konkurentu tīmekļa vietnes, novērtējiet pakalpojumu līmeni un iespējamās nepilnības. Noderīgs rīks auditorijas testēšanai ir pūļa radošā potenciāla (crowsourcing) portālu un fokusa grupu izmantošana. Vienmēr cenšaties ieņemt klienta pozīciju – jums ik brīdi jābūt gatavai atbildei uz jautājumu "Kas tajā visā ir priekš manis?"

Otrais solis – funkcionāla tīmekļa vietne


Ērta, uzticama un kvalitatīva interneta vietne ir viennozīmīgi drošs "enkurs" sekmīgai uzņēmējdarbībai internetā. Ar tās palīdzību var pieteikt tirgū savu zīmolu un izcelties uz fiktīvu, neuzticamu uzņēmumu fona.

Jūs varat izmantot specializētu uzņēmumu pakalpojumus un izveidot savu vietni no nulles, vai arī izvēlēties gatava satura pārvaldības platformu (CMS), piemēram, WordPress. Ļoti svarīgs nosacījums ir spēcīga domēna izvēle un tā reģistrācija. Labi apsveriet nosaukumu, jo nosaukums ir zīmola neatņemama sastāvdaļa. Nepadodaties, ja pirmās 100 nosaukuma idejas ir aizņemtas. Populārākās starptautiskās domēnu reģistrācijas vietnes ir - GoDaddy, Register.com, Namecheap.com, netsol.com, zone.ee. Latvijā – www.nic.lv. Vidējā reģistrācijas maksa - aptuveni 10 dolāri gadā diezgan ātri nodrošinās atpazīstamību un palīdzēs pievienot domēnu lielākajiem biznesa katalogiem, piemēram, Google, Yelp, Angieslist; Latvijā - salidzini.lv vai kurpirkt.lv.

Neaizmirstiet par dizainu - jums ir piecas sekundes, lai piesaistītu apmeklētāju uzmanību, pretējā gadījumā tie aizies un nekad neatgriezīsies. Izvēlieties vienu vai divus vienkāršus fontus uz balta fona, izveidojiet vieglu un saprotamu navigāciju, vienādu visās vietnes lapās, izmantojiet grafiku, audio vai video, ja tie palīdz izcelt jūsu vēstījumu. Nodrošiniet ātru un vienkāršu pirkšanas procesu - vēlams ar ne vairāk kā diviem peles klikšķiem. Jūsu vietne - tā ir vitrīna, tāpēc padariet to pievilcīgu klientam.

Vēl viens punkts - interneta vietnes hostings, kas "izīrē" vietņu īpašniekiem internetā vietu tīmekļa lapu izvietošanai. Bieži vien uzņēmumi, kas nodrošina domēna reģistrāciju, piedāvā arī vietnes hostinga pakalpojumu, taču jūs varat izmantot arī citas vietnes, piemēram, Bluehost.

Pameklējiet vienkāršas biznesa lietojumprogrammas un pievienojiet tās Satura vadības sistēmai - CMS, lai vietne izskatītos maksimāli profesionāla un navigācija tajā būtu viegla un ērta.

Parūpējieties par kontaktformas izvietošanu ar obligāti aizpildāmiem laukiem – tādā veidā jūs iegūsiet kontaktinformāciju mārketinga mērķiem (tālruņa numurs, e-pasts, klienta nosaukums). Turklāt, svarīga loma ir reālajām atsaucēm, tāpēc obligāti jāparedz sadaļa "Mums ir svarīgs jūsu viedoklis".

Trešais solis – maksājumu sistēmas pieslēgšana.

Nodrošiniet tiešsaistes maksājumus. Priekš tam jums būs nepieciešams e-tirgotāja konts, kas nodrošinās iespēju pieņemt maksājuma kartes, un maksājumu vārteja, kas šo kontu savienos ar interneta veikalu. Abus šos pakalpojumus piedāvā Meridian Trade Bank, garantējot klientiem drošību, saprātīgas cenas, darījumu apstiprināšanu tiešsaistē, ātrus naudas pārvedumus uz uzņēmuma kontu bankā, absolūtu drošību, regulāras atskaites par darījumiem un konsultācijas, ja nepieciešams.

IESNIEGT PIETEIKUMU

Ceturtais solis – izstrādājiet piegādes sistēmu

Piegādes sistēma atkarīga no tā, ko jūs pārdodat. Ja tā ir informācija, ko var lejupielādēt, publicēšanai izmantojiet digitālās platformas, piemēram DPD. Ja jūs iegādājaties preci no ražotāja, jūs varat nolīgt uzņēmumu, kas nodrošinās tiešu piegādi. Ja jūs plānojat nodrošināt piegādi saviem spēkiem, jums jāizstrādā piegādes izmaksu stratēģija un piegādes grafiks. Šim nolūkam lietderīgi būs izmantot trešās puses pakalpojumu, piemēram, Shipwire.

Piektais solis – reklāma un attīstība

Tagad pārliecinieties, ka informācija par jūsu vietni sasniegs patērētājus. Nodrošiniet vietnē kvalitatīvu saturu, tas palielinās jūsu izredzes gūt panākumus meklētājprogrammās. Viena no iespējam ir izveidot blogu ar noderīgu informāciju, lai cilvēkiem būtu velēšanās atgriezties tajā. Neaizmirstiet par sociālajiem tīkliem – obligāti izveidojiet profilus, vismaz Facebook un Twitter. Visvienkāršākais veids nodrošināt datplūsmu sākumposmā ir reklāma "maksā par klikšķi". To īstenot palīdzēs Google AdWords. Pievienojiet funkciju "Nosūtīt draugam", lai sasniegtu efektu "no mutes mutē". Apmeklējiet ar jūsu industriju saistītus forumus, esiet aktīvs runasvīrs un eksperts savā jomā. Izmantojiet e-pasta mārketingu! Vismaz 36% no klientiem, kas pie jums ir iepirkušies kaut vienu reizi, to darīs atkal, ja jūs viņus pirmajā reizē pienācīgi "uzrunāsiet." Panākt šo pašu pirmo pirkumu vai darījumu nav vienkārša lieta, taču pēc tam ir jāpanāk, lai klients to darītu atkal un atkal, piedāvājot līdzīgus produktus, kas varētu viņu interesēt; sūtot elektroniskos kuponus un lojalitātes atlaides nākamajam pirkumam, utt. Izsakiet pateicību klientiem par viņu lojalitāti, un viņi kļūs vēl lojālāki.

Sestais solis – apziniet savu izaugsmi

Google Analytics ir jūsu uzticamais draugs un sabiedrotais statistikas apzināšanā. Ar tā palīdzību jūs sapratīsiet, kādi atslēgvārdi palīdz atrast jūs vietni, un kontrolēsiet auditoriju, kuru interesē vai otrādi – neinteresē jūsu produkts.

Nobeiguma vietā

Izmaiņas interneta vidē notiek tik ātri, ka viens gads tiešsaistē līdzinās pieciem gadiem reālajā dzīvē, taču principi interneta biznesa uzsākšanai, attīstībai un panākumu gūšanai nav mainījušies vispār. Ja esat nolēmis sākt mazo biznesu, tad ievērojiet minēto soļu secību. Ja kādu laiku jau darbojaties tiešsaistē, paanalizējiet, vai jūs gadījumā neesat izlaidis kādu no posmiem. Ar šīs "rokasgrāmatas" padomiem kļūdīties ir praktiski neiespējami.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!