Latvijas kokapstrādes rūpniecības produktu pārkraušanas apjomi Rīgas ostā ik gadu pieaug. Pērn Rīgas ostas terminālos tika pārkrauts 6 miljoni tonnu dažādu kokmateriālu, ierindojot tos lielāko Rīgas ostas kravu grupu augšgalā ar ceturto daļu no kopējā ostas portfeļa. Lielākais kokmateriālu tirgus Latvijas eksportētājiem ir Eiropas valstis, uz kurieni nonāk lielajos kuģos – balkeros. Arī "KS Terminal" piestātnēs šāda izmēra kuģi mežsaimniecības kravu uzkraušanai piestāj regulāri.
Tāpat arī kokmateriālu kravas uz ASV tirgiem Latvijas eksportētāji nosūta regulāri, taču parasti tas notiek mazākos apjomos un konteineros ar pārkraušanu Roterdamā vai kādā citā no lielajām Rietumeiropas konteineru ostām. Kravas pārvadāšana konteinerā, tranzītā caur citām ostām neapšaubāmi ir daudz dārgāka par kravas nosūtīšanu tieši no Rīgas līdz galamērķim, un rezultātā Latvijas kokapstrādes eksports zaudē daļu no savas konkurētspējas.