NP_Foods
Foto: Publicitātes foto
SIA "NP Foods" pagājušo gadu noteikti var uzskatīt par ražīgu gan produktu izstrādē, gan to izplatīšanā. Arī konkursā "Eksporta un inovācijas balva 2013" uzņēmumam izdevies kvalificēties finālam uzreiz trīs kategorijās – "Eksportspējīgākais komersants" lielo un vidējo komersantu grupā, "Importa aizstājējprodukts" un "Rūpnieciskais dizains".

"NP Foods" izveidota 2009. gadā un atbild par vienotu vadību un attīstību tādiem Latvijas uzņēmējdarbības smagsvariem kā AS "Laima", AS "Staburadze", AS "Gutta", kā arī SIA "Staburadzes konditoreja", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "NP Logistics". Pateicoties mērķtiecīgam un neatlaidīgam darbam, uzņēmumam izdevies apgūt plašus eksporta tirgus. Pašlaik "NP Foods" savus ražotos gardumus un dzērienus eksportē uz 30 pasaules valstīm - Ķīnu, ASV, Krieviju, Izraēlu, Skandināvijas valstīm, dažādām ES valstīm u.c. Jāatzīmē, ka uzņēmuma veikumu ārvalstu tirgos novērtējuši arī pašmāju patērētāji, - šogad veiktajā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) iedzīvotāju aptaujā "Laima" nosaukta par vienu no populārākajiem Latvijas zīmoliem ārvalstīs.

Tieši "Laima Exclusive" šokolādes konfekšu izlase "Maestro R. Pauls" arī pretendē uz godalgu kategorijā "Rūpnieciskais dizains". Kā norāda SIA "NP Foods" eksporta direktore Ieva Jonsone, konfekšu izlases dizaina izstrādē piedalījušies gan uzņēmuma ražošanas un kvalitātes speciālisti, gan Latvijas vadošās dizaina aģentūras un tipogrāfijas, kā arī pats Maestro. "Konfekšu izlases izstrādes laikā notika sadarbība ar komponistu Raimondu Paulu, kurš izvēlējās ne tikai konfekšu receptūras, bet piedalījās arī dizaina radīšanā," norāda I. Jonsone. "Maestro" izlase jau paspējusi saņemt arī starptautisku atzinību, iegūstot zelta medaļu Krievijā notikušajā izstādē "WorldFood 2013".

Savukārt kategorijā "Importa aizstājējprodukts" uzņēmums startē ar AS "Gutta" ražoto bezalkoholisko dzērienu "Cola de Lux", ko uzņēmums realizē ne tikai vietējā tirgū, bet arī Lielbritānijā un Slovākijā.

"Konkursu "Eksporta un inovācijas balva" novērtējam kā iespēju pastāstīt plašākai auditorijai, kādus produktus ieviešam tirgū, kādus eksportējam un kādas klientu atsauksmes gūstam. Ne vienmēr atsevišķu kampaņu rezultātā var sasniegt svarīgās mērķgrupas. Šī ir platforma, kuru "sadzird", un mums ir gandarījums, ka spējam piedalīties jau trešo gadu," stāsta I. Jonsone.

"NP Foods" pārstāve norāda, ka eksports šogad kopumā audzis par 25%, bet uzņēmuma ambīcijas un iespējas neļauj apstāties pie sasniegtā. Lielākās iespējas uzņēmums saista ar Āzijas, ASV un Krievijas tirgiem. I. Jonsone: "Esam spējuši atjaunot savas pozīcijas Krievijā, pašlaik eksporta apjoms atkal ir tāds pats kā pirms 2008. gada krīzes, un mūsu potenciāls joprojām ir ļoti liels, tāpēc šo lielvalsti esam izvēlējušies par vienu no galvenajiem eksporta stratēģiskajiem virzieniem." Savukārt Āzijā uzsvars tiek likts uz Ķīnas, Japānas, Dienvidkorejas un Mongolijas tirgu apgūšanu. 

Atgādinām, ka LIAA un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa "Eksporta un inovācijas balva 2013" uzvarētāji tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 11. decembrī, kad Latvijas labākos uzņēmumus sveiks konkursa patrons Valsts prezidents Andris Bērziņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!