Tehnoloģiju uzņēmuma "Apple" flagmaņa "iPhone" piegādes apjomi šā gada 1. ceturksnī sarukuši par teju 10%, kas ir sliktāks rezultāts, nekā gaidīts, atspoguļojot pārdošanas apjomu samazināšanos Ķīnā, neskatoties uz viedtālruņu nozares atgūšanos, raksta "Bloomberg".
Tirgus analīzes kompānijas "IDC" dati liecina, ka šā gada pirmajos trīs mēnešos uzņēmums visā pasaulē piegādāja 50,1 miljonu "iPhone", tādējādi atpaliekot no "Bloomberg" aptaujāto analītiķu prognozēm, kas vidēji sagaidīja 51,7 miljonu eksemplāru pārdošanu. Kā norāda tirgus eksperti, piedzīvotais kritums par 9,6% ir lielākais kopš 2022. gada, kad piegādes apjomus ietekmēja Covid-19 radītie piegādes traucējumi.
Kā raksta "Bloomberg", "Apple" kopš tā jaunākā modeļa laišanas klajā pērnā gada septembrī, ir smagi cīnījies, lai noturētu pārdošanas apjomus Ķīnā. Tomēr konkurentu "Huawei Technologies" un "Xiaomi" sasparošanās un Pekinas ieviestais aizliegums izmantot darba vietās ārvalstu ierīces, ir būtiski ietekmējis pārdošanas apjomus.
"Viedtālruņu tirgu ietekmējuši pēdējo gadu satricinājumi – tas kļuvis gan spēcīgāks, gan piedzīvojis izmaiņas," norāda IDC pētniecības direktore Nabila Popala. "Kaut arī "Apple" pēdējos gados ir bijis īpaši izturīgs un piedzīvojis pārdošanas apjomu un tirgus daļas pieaugumu, kompānijai būs izaicinājums šo tempu saglabāt turpmāk," viņa uzsver. Tirgus šogad turpina atgūties un IDC sagaida, ka "Android" augs straujāk nekā "Apple".