Mākslīgais intelekts
Foto: Midjourney/DELFI

Rīgā bāzēts mākslīgā intelekta jaunuzņēmums "RivalSense" ir piesaistījis investīcijas no "Change Ventures" fonda. Investīciju raundā piedalījās arī "Fiedler Capital" fonds, kā arī Latvijā bāzēts biznesa eņģeļu investors.

"RivalSense" ļauj lietotājiem sekot saviem konkurentiem un partneriem, izmantojot mākslīgo intelektu. Katru nedēļu lietotāji saņem e-pastu ar svarīgākajām konkurentu aktivitātēm. Pārskati iekļauj izmaiņas cenās, produktā, darbiniekos un klientos, finansējuma piesaistes ziņas, satura mārketinga jaunumus, izmantotās tehnoloģijas un piegādātājus, kā arī daudzas citas lietas, kuru pārzināšana palīdz ikdienas darbā. "RivalSense" rīku izmanto jaunuzņēmumu dibinātāji, kā arī vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Uzņēmumu dibinājuši uzņēmēji Mārtiņš Vaivars un Arturs Priedītis, divi "Techstars" programmas absolventi, kuri kopīgi ir dibinājuši vairākus ar mašīnmācīšanos un mākslīgo intelektu saistītus uzņēmumus. Vaivars ir Oksfordas Universitātes absolvents, kurš iepriekš strādājis datu vizualizācijas uzņēmumā "Infogram", savukārt Priedītis ir Kembridžas Universitātes absolvents, kurš strādājis inženiera amatos Lielbritānijas tehnoloģiju uzņēmumos "Qualcomm" un "HP Autonomy".

Ideja par produktu dzima, mēģinot pētīt konkurentus un partnerus dibinātāju iepriekšējos uzņēmumos. "Varat paprasīt par šo tēmu jebkuram uzņēmējam. Sekošana konkurentiem ir ļoti svarīga, jo palīdz ar produkta attīstību, darbinieku piesaisti un pārdošanas darbu. Tomēr process kopumā ir ļoti nogurdinošs un monotons," norāda Vaivars.

"Esam uzbūvējuši vienkāršu pašapkalpošanās produktu, kas uzņēmējiem un vadītājiem ļauj pavadīt ne vairāk kā piecas minūtes nedēļā, bet perfekti pārzināt visas svarīgākās lietas, kas notiek ar to konkurentiem. Nav jātērē laiks tam, ko daudz labāk dara mākslīgais intelekts," viņš skaidro.

"Jau pirmajā nedēļā pēc produkta palaišanas mūsu lietotājs pamanīja, ka viens no viņu sīvākajiem konkurentiem klusībā ir izņēmis liela klienta logotipu no savas mājaslapas. Lietotājs šo informāciju nekavējoties nosūtīja savai pārdošanas komandai. Nākamajā nedēļā šis pats lietotājs ar "RivalSense" pamanīja, ka viņa konkurenta inženieris ir pārtraucis savas darba attiecības, "Linkedin" liekot noprast, ka šis ir īstais brīdis viņu uzrunāt ar darba piedāvājumu," stāsta Priedītis. "Tas mums bija atskārsmes brīdis, jo sapratām, ka tas, ko darām ar "RivalSense", uzņēmējiem tiešām ir noderīgs."

Vaivars turpina: "Izlēmām, ka lasāms, kodolīgs iknedēļas e-pasts ir īstais veids, kā piegādāt šīs interesantās ziņas par konkurentiem. Vadītāji un uzņēmumu dibinātāji ir ļoti aizņemti cilvēki – viņi nevēlas kārtējo lietotni vai platformu, kurā jāielogojas. Jaunākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas mums ļauj ne tikai pamanīt interesantus konkurentu notikumus, bet arī izvērtēt to patieso biznesa nozīmi, lai e-pastā iekļautu tikai to, kas ir svarīgs."

"RivalSense" plāno izmantot jaunās investīcijas, lai piesaistītu jaunus lietotājus, kā arī turpinātu produkta attīstību, izmantojot jaunākās mākslīgā intelekta modeļu iespējas. Pašlaik "RivalSense" konkurentu un partneru aktivitāšu pamanīšanai izmanto 80 avotus, tostarp konkurentu mājaslapas, darbinieku sociālo mediju kontus, finanšu dokumentus un dažādas biznesa datubāzes.

"Vairākus gadus esam sekojuši šai ļoti pieredzējušajai un izturīgajai komandai," saka Andris K. Bērziņš, "Change Ventures" partneris. "Gadu gaitā esmu redzējis daudz konkurentu monitorēšanas risinājumu. Bet tie visi fokusējas uz milzīgiem biznesa klientiem, ātri kļūstot par nemērogojamiem konsultāciju uzņēmumiem. "RivalSense" komandas vīzija ir mērķēt uz maziem un vidējiem uzņēmumiem ar mērogojamu, ne pārāk dārgu risinājumu. Ar to šis produkts ļoti atšķiras no pārējiem šajā nozarē," viņš uzsver.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!