Eiropas Komisija (EK) pirmdien paziņoja, ka informācijas tehnoloģiju milža "Meta" platformu "Facebook" un "Instagram" jaunais abonēšanas modelis bez reklāmām pārkāpj Eiropas Savienības (ES) Digitālo tirgu akta (DTA) prasības.
"Meta" izstrādātā sistēma, kas paredz lietotājiem maksāt vai sniegt savu piekrišanu, nozīmē, ka lietotājiem ir jāmaksā, lai izvairītos no datu vākšanas, vai arī jāpiekrīt, ka viņu dati tiek koplietoti ar "Facebook" un "Instagram", lai turpinātu izmantot šīs platformas bez maksas.
""Meta" ir piespiedusi miljoniem lietotāju visā ES izdarīt izvēli: maksāt vai piekrist," norāda ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons. "DTA mērķis ir atgriezt lietotājiem tiesības lemt par to, kā tiek izmantoti viņu dati, un nodrošināt, ka inovatīvi uzņēmumi var līdzvērtīgi konkurēt ar tehnoloģiju gigantiem datu piekļuves jomā," sacīja Bretons.
EK paziņoja, ka tā ir informējusi "Meta" par savu sākotnējo viedokli, ka uzņēmuma pagājušajā gadā ieviestais modelis neatbilst DTA prasībām.
"Meta" gan uzsver, ka šis modelis ir saskaņā ar DTA prasībām.
Uzņēmums tagad var atbildēt uz šiem secinājumiem un izvairīties no naudassoda, ja tas piedāvās alternatīvu modeli ES bažu kliedēšanai.
EK noteikusi "Apple", ''Google" un "Meta", kā arī "Alphabet", "Amazon", "ByteDance" un "Microsoft" par digitālās komercijas platformām jeb vārtziņiem, kuriem kopš 7. marta jāievēro DTA prasības.