<a rel="cc:attributionURL" href="https://unsplash.com/@sebamolinafotografia"> Sebastian Molina fotografía </a> / <a rel="license" href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/">cc</a>

Šī gada jūnijā elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzēja "Bite Latvija" ieviestais bezmaksas drošības risinājums automātiski bloķējis vairāk nekā 10 000 krāpniecisku zvanu, informē uzņēmumā.

Maija beigās "Bite Latvija" informēja par jaunieviesto bezmaksas telefonkrāpšanas apkarošanas risinājumu, kas turpmāk klientiem bloķēs zvanus, kas maskēti par Latvijas numuriem: pirmkārt, izsaukumus no Latvijas mobilo un fiksēto tīklu numuriem, kas nav piešķirti lietošanai nevienam operatoram, otrkārt, izsaukumus no "Bite Latvija" mobilā tīkla numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm, bet kas pēc "Bite Latvija" sistēmas datiem neatrodas ārvalstīs, un, treškārt, izsaukumus no Latvijas fiksēto tīklu numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm.

"Mūsu jaunais bezmaksas telefonkrāpšanas apkarošanas risinājums, kas jau mēnesi testa režīmā ir integrēts visos "Bites" klientu tarifu plānos kā papildu funkcija, ir apliecinājis savu efektivitāti – jau pirmajā darbības mēnesī ir bloķēti vairāk nekā 10 000 krāpniecisku zvanu, kas 95% gadījumu nākuši no ārvalstīm," stāsta Reinis Pudāns, "Bite Latvija" iekšējās drošības procesu vadītājs.

Armands Onzuls, Finanšu nozares asociācijas padomnieks, uzsver, ka katrs bloķētais krāpnieku zvans ir nozīmīgs, novēršot risku, ka iedzīvotāji zaudē finanšu līdzekļus.

"Šogad no janvāra līdz maijam iedzīvotājiem ir izkrāpti jau vairāk nekā 5 miljoni eiro, kas ir ļoti satraucoša tendence, ņemot vērā, ka pērn visa gada laikā iedzīvotāji krāpnieku dēļ bija zaudējuši 5,8 miljonus eiro. Raugoties uz risinājumiem, kas palīdzētu cīnīties pret telefonkrāpšanu un mazināt izkrāpto finanšu līdzekļu apmēru, jānorāda, ka šī nevar būt tikai finanšu nozares un Valsts policijas problēma cīnīties pret krāpniekiem – uz to jāraugās un jārīkojas starpnozaru līmenī, ņemot vērā, ka krāpšanas tiek īstenotas digitālajā vidē. Tai ir jābūt plašākai starpnozaru un valsts institūciju sadarbībai, kur līdztekus sabiedrības informēšanai tiek ieviesti reāli, arī tehnoloģiski, risinājumi un uzlabots tiesiskais regulējums – īpaši attiecībā uz telefona zvanu bloķēšanu," mudina Onzuls.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!