Igaunijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Wise" paziņojis, ka saistībā ar neseno "Evolve Bank" datu noplūdi, iespējams, ir nozagti dažu tās klientu personas dati, atsaucoties uz "TechCrunch", raksta "Delfi.ee".
Līdz pat šai dienai ir nav īsti skaidrs, kuras uzņēmumus skar "Evolve Bank" liela mēroga datu noplūde. "Wise" savā oficiālajā vietnē informē, ka sadarbojas ar konkrēto banku no 2020. līdz 2023. gadam.
Proti, "Wise" tagad ziņo, ka nesenās "Evolve Bank" datu noplūdes laikā varēja būt noplūdusi arī dažu "Wise" klientu personiskā informācija. Pēc "Wise" teiktā, uzņēmums ar "Evolve Bank" kopīgoja ASV klientu personisko informāciju, piemēram, vārdus, adreses, dzimšanas datumus, kontaktinformāciju un dažādus drošības datus. Savukārt par klientiem ārpus ASV uzņēmums "Wise" dalījās ar īpašu ID numuru.
Pēc "Wise" pārstāvju teiktā, uzņēmums sācis rūpīgu izmeklēšanu. Vienlaikus uzņēmums apstiprinājis, ka "Wise" sistēmas netika apdraudētas.
"Mūsu klienti var droši izmantot savus kontus. Turpinoties izmeklēšanai, mēs sazināsimies ar visiem "Wise" klientiem, kurus, mūsuprāt, varētu būt tieši skārusi datu noplūde – tas tiks darīts pa e-pastu," skaidrojis "Wise" pārstāvis.
"Evolve Bank" pārstāvis Ēriks Helvijs atteicies sniegt uzņēmuma komentāru.
Paziņojumā, kas izplatīts vēlāk, teikts, ka datu noplūde bijusi saistīta ar kibernoziedznieku grupas "LockBit" uzbrukumu, ko izraisīja uzņēmuma darbinieks, kurš šā gada maijā atvēra ļaunprātīgu tīmekļa saiti.
"Mums nav pierādījumu, ka noziedznieki būtu piekļuvuši klientu aktīviem, taču tomēr izrādās, ka viņi ir ieguvuši piekļuvi klientu informācijai mūsu datu bāzēs," teikts uzņēmuma oficiālajā paziņojumā. Līdz šim vairāki "Evolve" partneri, piemēram, "Affirm", "EarnIn", "Margeta", "Melio" un "Mercury", ir sākuši izmeklēšanu, kā datu pārkāpums ir ietekmējis viņu klientus.