eiro, nauda
Foto: Shutterstock

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) piemērojusi SIA "Tet" naudas sodu 10 025 eiro apmērā par galalietotāju tiesību pārkāpšanu, laika posmā no šā gada 27. februāra līdz 24. maijam 108 445 galalietotājiem nosūtot paziņojumus par plānotajiem līguma grozījumiem ar īsāku termiņu nekā vismaz mēnesis pirms līguma grozījumu stāšanās spēkā, informē SPRK.

"Lai arī Elektronisko sakaru likums paredz, ka elektronisko sakaru komersants var veikt vienpusējus grozījumus elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā, vienlaikus komersantam ir pienākums informēt galalietotāju par līguma grozījumiem un tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda vismaz mēnesi pirms šo grozījumu stāšanās spēkā," skaidro SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

"Šāds termiņš noteikts, lai nodrošinātu, ka tiek ievērotas galalietotāja tiesības izbeigt līgumu, pirms stājas spēkā plānotie grozījumi, tostarp, paaugstināta cena par pakalpojumu vai mainīts tā apjoms. SIA "Tet" galalietotājus par plānotajiem līguma grozījumiem informēja vidēji 27-30 dienas pirms to spēkā stāšanās, tā vienlaikus arī gūstot materiālu labumu no ātrākas līguma stāšanās spēkā. Turklāt, tā kā SIA "Tet" apņēmās risināt katra galalietotāja pretenzijas individuālā kārtā, nevis, piemēram, izvēloties automātiskus risinājumus, pārkāpuma sekas kopumā netika novērstas arī pēc tam, kad SPRK vērsās pie komersanta," norāda Tauniņš. Attiecīgi SPRK padome ir nolēmusi piemērot SIA "Tet" naudas sodu 10 025 eiro apmērā.

Saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" SPRK uzrauga, lai sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā regulējamās nozarēs tiktu ievērots šis likums, kā arī regulējamo nozaru speciālie normatīvie akti, kā arī veicina galalietotāju tiesību un interešu aizstāvību.

Galalietotāju tiesību aizstāvību paredz arī Elektronisko sakaru likums, kurā noteikts – elektronisko sakaru komersantam, vienpusēji mainot līguma nosacījumus, jāinformē patērētājs vismaz mēnesi pirms izmaiņu stāšanās spēkā, kā arī jāpiedāvā izbeigt līgumu bez līgumsoda.

Komersantam ir tiesības SPRK padomes lēmumu pārsūdzēt 10 darbdienu laikā kopš tā paziņošanas dienas. Ja lēmums netiks pārsūdzēts, samaksātais naudas sods nonāks valsts budžetā.

SPRK aicina elektronisko sakaru galalietotājus iepazīties ar savām tiesībām gadījumos, ja elektronisko sakaru komersants vienpusēji maina līguma nosacījumus. Patērētājam ir tiesības mēneša laikā no grozījumu saņemšanas dienas izbeigt elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu bez līgumsoda, ja tiek grozīts terminētajā līgumā iekļautais pušu saistību apjoms un grozījumi ir patērētājam nelabvēlīgi (piemēram, attiecībā uz piemērojamo maksu, tarifiem, elektronisko sakaru pakalpojuma saņemšanas ierobežojumiem, nodrošināto pakalpojumu kvalitātes prasībām, pārklājumu vai personas datu apstrādi).

Gadījumos, ja komersants ir piedāvājis pārāk īsu termiņu, līdz spēkā stājas jaunie līguma grozījumi, kā arī nepiedāvā līguma izbeigšanu bez līgumsoda, SPRK aicina galalietotāju vērsties pie komersanta, lai tiktu ievērotas galalietotāju tiesības. Iedzīvotājam ir tiesības vērsties pie komersanta arī gadījumos, ja viņa tiesību neievērošana notikusi pirms kāda laika, un jaunie līguma nosacījumi jau stājušies spēkā. Gadījumos, ja neizdodas vienoties ar komersantu, aicinām ar sūdzību vērsties SPRK.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!