AFP -501
Foto: AFP/Scanpix

70% no mobilo ierīču ģenerētās datu plūsmas nāk no "Apple" un "Samsung" ierīcēm un, lai arī līderpozīcija joprojām pieder "Apple", tendence mobilo ražotāju tirgū ļauj izteikt pieņēmumu, ka drīzumā tas piekāpsies "Samsung", liecina interneta pētījumu un biznesa konsultāciju uzņēmuma "Gemius" pētījums, par kuru informēja SIA "Gemius Latvia" pārstāve Elīna Platonova.

Pētījumā iegūtā informācija liecina, ka Latvijā internetu visvairāk pārlūko no "Apple" mobilajām ierīcēm, kas ir 38% no visas interneta datu plūsmas. Otrajā vietā ierindojas "Samsung" ar 34%, kas palielina savu tirgus daļu ar katru mēnesi, bet trešajā vietā ar 8% seko "Nokia". "Top 5" noslēdz "LG" un "HTC", attiecīgi ar 5% un 4% no interneta datu plūsmas.

"Apple" un "Samsung" ražotās mobilās ierīces veido lielāko daļu no interneta datu plūsmas kopš 2012.gada sākuma, kad "Apple" bija vadošais ražotājs, savukārt "Nokia" piekāpās "Samsung". Kopš tā laika "Samsung" piedzīvo pastāvīgu kāpumu un 2014.gada aprīlī atpaliek no "Apple" tikai par nepilniem 4%, kas ir līdz šim mazākā starpība starp abiem ražotājiem.

"Nav izslēgts, ka "Apple" un "Samsung" līdz 2014 gada beigām samainīsies pozīcijām," komentē "Gemius Latvija" vadītāja Linda Egle. "Ja tas notiks, Latvija būs līdzīgā situācijā kā Polija, Slovēnija un Turcija, kur pēdējos mēnešos "Samsung" ir guvis virsroku pār "Apple"," skaidro Egle.

Kopš 2014.gada sākuma lielāku interneta datu plūsmu ģenerē arī "LG" mobilās ierīces, tādējādi apsteidzot popularitātē "HTC". Kopā "LG" un "HTC" mobilās ierīces sasniedz aptuveni 10% no visas interneta datu plūsmas.

Pētījumā apkopoti tiešsaistes interneta plūsmas monitorēšanas rīka "gemiusTraffic" aprīļa dati. "GemiusTraffic" pētījums tiek veikts vairāk nekā 20 valstīs Eiropā, Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā un sniedz informāciju par interneta lietotāju darbības paradumiem tīmekļa vietnēs un to datoru un mobilo ierīču tehniskajiem parametriem, kas apmeklējuši tās tīmekļa vietnes, kas piedalās šajā pētījumā.

"Gemius" ir interneta pētījumu un biznesa konsultāciju uzņēmums, kas piegādā datus interneta vidē bāzētiem uzņēmumiem, monitorē interneta datu plūsmu interneta lapās, servē un mēra interneta reklāmas kampaņas, kā arī analizē interneta lietotāju aktivitāti.
"Gemius" ir dibināts 1999.gadā un darbojas 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā.

Latviju pārstāvošais uzņēmums SIA "Gemius Latvia" reģistrēts 2008.gadā ar pamatkapitālu 2845 eiro (2000 latu). Tā 100% daļu pieder Polijā reģistrētajam uzņēmumam "Gemius" SA.

SIA "Gemius Latvia" 2012.gadā strādājusi ar 65 910 eiro peļņu, tās apgrozījums bijis 265 910 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!