Baltijas valstīs ir vairāk nekā 3,5 miljoni interneta lietotāju, kuru vidū aktīvākie interneta lietotāji ir sievietes, savukārt lielākais interneta lietotāju skaits nāk no valstu galvaspilsētām, vēstīts interneta izpētes uzņēmuma "Gemius" veiktajā ikgadējā pārskatā "Online Landscape: Baltics".
Baltijas valstis ir viens no mazākajiem interneta tirgiem Centrālās un Austrumeiropas (CEE) reģionā ar 3,5 miljoniem interneta lietotāju vecumā no 18 līdz 69 gadiem. Tajā pašā laikā starp visām CEE reģiona valstīm te ir vislielākais interneta lietotāju skaits attiecībā pret visiem valsts iedzīvotājiem.
Baltijā internetu biežāk izmanto sievietes - 53%, savukārt vīrieši - 47%. Visnobriedušākā interneta auditorija ir Igaunijā - 37% no interneta lietotājiem ir vecāki par 45 gadiem, Latvijā tādi ir 34%, bet Lietuvā 30% no visiem interneta lietotājiem. Rīga ir galvaspilsēta ar procentuāli vislielāko interneta lietotāju skaitu attiecībā pret valsts iedzīvotājiem - 39%, tai seko Tallina ar 31%, bet no Viļņas nāk tikai 27% no visiem interneta lietotājiem Lietuvā. Lai arī rīdzinieku ir visvairāk, tie internetā pavada vismazāk laika - vidēji 21 stundu un 38 minūtes mēnesī uz vienu interneta lietotāju. Ilgāko laiku internetā pavada iedzīvotāji no Rēzeknes - vidēji 31 stundu un 52 minūtes mēnesī.
Savukārt tendences Igaunijā rāda, ka internetā pavadītais laiks uz vienu interneta lietotāju samazinās. Tas, visticamāk, skaidrojams ar auditorijas aktivitātes palielināšanos dažādās mobilajās aplikācijās. Par strauju mobilo iekārtu izmantošanu interneta pārlūkošanai liecina tas, ka pēdējo divu gadu laikā mobilā interneta plūsma ir augusi no 1% līdz pat 10% no kopējās interneta plūsmas valstī. Igaunija ir arī vienīgā valsts, kur mobilā interneta plūsma no planšetdatoriem vakara stundās ir lielāka nekā no viedtālruņiem.
Populārākais interneta medijs Baltijas reģionā ir mediju grupai "Ekspress grupp" piederošais ziņu portāls "Delfi", kas Igaunijā sasniedz 65%, bet Lietuvā - 58% no visiem interneta lietotājiem. Latvijā līderpozīciju ieņem "inbox.lv", savukārt līdz ar portāla "calis.lv" iegādi, portālam "delfi.lv" izdevies ierindoties 2. pozīcijā, kas ilgus gadus piederēja sociālajam tīklam "draugiem.lv". Savas pozīcijas Baltijas reģionā stiprina arī mediju grupa "Eesti Meedia group", līdzās jau tai piederošajam portālam "tvnet.lv" iegādājoties arī "apollo.lv".
Visās Baltijas valstīs pieaug arī interneta video vietņu popularitāte - turpina augt gan "tv3play.lt", gan "tvplay.lv" auditorija. Latvijā un Igaunijā apmeklētāju skaitu palielina arī cita interneta video satura vietne - "megogo.net".
Pārskats "Online Landscape: Baltics" aptver plašu tēmu loku, galveno uzmanību vēršot uz svarīgākajām interneta tendencēm Baltijas reģionā laika posmā no 2012. līdz 2014.gadam.
"Gemius" ir interneta pētījumu un biznesa konsultāciju uzņēmums, kas piegādā datus interneta vidē bāzētiem uzņēmumiem, monitorē interneta datu plūsmu interneta lapās, servē un mēra interneta reklāmas kampaņas, kā arī analizē interneta lietotāju aktivitāti.
"Gemius" ir dibināts 1999.gadā un darbojas 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā.
Latviju pārstāvošais uzņēmums SIA "Gemius Latvia" reģistrēts 2008.gadā ar pamatkapitālu 2845 eiro (2000 latu). Tā 100% daļu pieder Polijā reģistrētajam uzņēmumam "Gemius SA".
SIA "Gemius Latvia" 2012.gadā strādājusi ar 65 910 eiro peļņu, tās apgrozījums bijis 265 910 eiro.