Vairāk nekā puse jeb 58% iedzīvotāju vecumā no 51 līdz 74 gadiem lieto datoru, kas ir par 20% vairāk nekā pirms pieciem gadiem. Arī internetu lieto jau vairāk par pusi jeb 55% senioru, liecina "Lattelecom" sociālās atbildības iniciatīvas "Pieslēdzies, Latvija!" veiktais pētījums.
Pieaug portatīvo un planšetdatoru pieejamība, kamēr stacionāro – sarūk, kas sakrīt ar tendenci Latvijas mājsaimniecībās kopumā. Katram desmitajam Latvijas senioram ir pieejams planšetdators, bet vairāk nekā trešdaļai stacionārie un portatīvie datori (attiecīgi 32% un 37%).
Līdzīgi kā vairumam Latvijas iedzīvotāju (76%), lielākoties internets senioriem pieejams mājas datoros (56%), un šobrīd katrs desmitais to lieto arī mobilajā tālrunī. Latvijā kopumā internetu mobilajā tālrunī lieto 48%.
"Septiņu gadu laikā kopš senioru datorapmācību projekta "Pieslēdzies, Latvija!" uzsākšanas, ir ievērojami audzis interneta lietotāju skaits vecākās paaudzes vidū. Pirmspensijas vecumā jau vairāk nekā puse internetu lieto regulāri," stāsta "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
"Salīdzinot ar 2008. gadu, 65 – 74 gadu vecuma grupā interneta lietotāju skaits ir audzis gandrīz piecas reizes. Līdz ar to seniori arvien mazāk atpaliek no Latvijas kopējiem rādītājiem. Tas ir ievērojams progress, lai mazinātu digitālo plaisu dažāda vecuma iedzīvotāju vidū," norāda Gulbis.
Kopš 2008. / 2009. mācību gada, kad "Lattelecom" sāka "Pieslēdzies, Latvija!" iniciatīvu, ar pašvaldību un skolu atbalstu apmācīti jau vairāk nekā 28 tūkstoši senioru no 50 gadu vecuma.
Lai arī reģistrācija kursu apguvei ir noslēgusies, mācības joprojām norisinās Rīgā un citās pilsētās, kur līdz šim bijusi aktīvākā senioru interese – Daugavpilī, Rēzeknē, Jēkabpilī, Liepājā, Jelgavā un Cēsīs.
"Pieslēdzies, Latvija!" septītajā mācību gadā iniciatīvas realizācijā iesaistīta Rīgas Aktīvo senioru alianse (RASA). Biedrības biedri reģistrē iniciatīvas dalībniekus, koordinē mācību grupas un nodrošina mācības Rīgā.
Aptauja veikta no 2015. gada 1. līdz 28. maijam sadarbībā ar pētījumu kompāniju "GfK Custom Research Baltic", aptaujājot 1018 iedzīvotājus 15 – 74 gadu vecumā, pielietojot datorizētās tiešās intervijas respondentu dzīves vietā.